مهم‌ترین حوادث ۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مزاحم سایبری تسلیم قانون شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی میانسال که با ارسال پیام‌های تهدید آمیز در بستر شبکه‌های اجتماعی برای همسر و خانواده شاکی ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ امیر حسین سلیمانی گفت: در پی مراجعه مردی ۴۰ ساله که با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس؛ مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب وتهدید آمیز در یکی از شبکه‌های اجتماعی قصد بدنام کردن وی و خانواده‌اش را دارد، رسیدگى به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: پس از حضور شاکی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم یکی از فروشندگان محله‌ای که شاکی در آن زندگی می‌کرد بود، گفت: وی در ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را مشکلاتی که با شاکی و خانواده آن داشته است، عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

دستگیری سارق با ۲۰ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق کیف و موبایل‌قاپ با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کیف و موبایل قاپی در یکی از محلات "شیراز"، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری "۱۳ عباسیه" قرار گرفت.

او گفت: ماموران با اقدامات فنی و پلیسی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم، تعدادی گوشی تلفن همراه و کیف زنانه مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت کیف و موبایل‌قاپی اقرار و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس را در جهت پیشگیری از وقوع سرقت جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

ماجرای سرقت احشام و دستگیری قاتل و همدستش

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری قاتل و همدستش که خانمی ۵۷ ساله را پس از سرقت احشام وی به قتل رسانده بودند در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف منجر به فوت خانمی ۵۷ ساله در یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی و فرار مالک خودرو، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فوت خانم مشکوک می‌باشد که برای روشن شدن اصل واقعیت بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ماموران پلیس آگاهی با استفاده از شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی و بررسی دقیق صحنه جرم و دوربین‌های مداربسته، موفق شدند در این خصوص دو نفر (راننده و سرنشین خودرو) را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ زینلی گفت: افراد دستگیر شده با بررسی‌های فنی و تخصصی ماموران پلیس آگاهی اقرار کردند که خانمی به عنوان دامدار مشغول چرای گوسفندانش بود که ما اقدام به سرقت احشام وی کردیم و وقتی که مورد شناسایی قرار گرفتیم به جهت جلوگیری از افشای سرقت آن را با خودرو پراید به عمد زیر گرفته و باعث مرگ (قتل) وی شدیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قاتل سارق و همدست ۳۲ ساله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: برخورد با مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

۲۰ فقره سرقت در پرونده سارق

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق باغات، اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو و کشف ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت در سطح حوزه استحفاظی جهرم، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی به ارتکاب ۲۰ فقره سرقت از باغات، اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق مقادیری اموال سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس را درجهت پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری یک سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی فامور این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام اقدامات فنی و گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی یک نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه و با وجود مدارک و مستندات در پلیس آگاهی به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۳۰ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی دقیق از این خودرو موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم تریاک که به نحو بسیار ماهرانه‌ای در هواکش جاسازی شده بود شدند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به دستگیری یک نفر قاچاقچی در این زمینه و معرفی وی به دادسرا، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در خصوص تهیه و توزیع یا خرید و فروش مواد مخدر در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف تریاک از منزلی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۴ نفر در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: مأموران یگان‌امداد شیراز مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محله‌های این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۴۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و ۴ نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار