وزارت امور خارجه آمریکا با بیان این که چین به روابط نزدیک‌تر با روسیه علاقه‌مند است، هشدار داد واشنگتن نگران نزدیکی روابط چین و روسیه است.

در حالی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی ویدیویی با همتای چینی خود از افزایش همکاری‌های نظامی و سفر قریب‌الوقوع «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به مسکو خبر داده است، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به روابط چین و روسیه واکنش نشان داده است.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای هشدار داد: «ما نگران نزدیکی چین و روسیه هستیم و اقدامات پکن نشان می‌دهد که به روابط نزدیک با مسکو علاقه‌مند است.»

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ما به چین در مورد عواقب ارائه حمایت نظامی از روسیه در جنگش با اوکراین هشدار دادیم. چین مدعی بی‌طرفی است، اما اقدامات آن به وضوح نشان می‌دهد که به روابط نزدیک‌تر با روسیه علاقه‌مند است.»

روابط روسیه و چین که دو طرف از آن به عنوان یک شراکت «بدون محدودیت» یاد می‌کنند، از زمان حمله روسیه به اوکراین اهمیت زیادی پیدا کرده است. اگرچه کشور‌های غربی تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه مسکو اعلام کرده‌اند، چین از محکوم کردن اقدام روسیه خودداری کرده و در عوض بر نیاز به صلح تاکید کرده است.

صادرات انرژی روسیه به چین از زمان آغاز جنگ به طور قابل توجهی افزایش یافته و روسیه اکنون بزرگترین تامین کننده نفت چین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۰ دی ۱۴۰۱
رژیم تروریست امریکا سر دستہ ھمہ دزدی ھا و چپاولگریھا و جنگھا در کل کرہ خاکی است
شما بہ ھر جنگ و فتنہ و انقلاب رنگی و بدبختی ملتھا نگاہ کنیدیک سر اصلی آن بہ این شیطان بزرگ ختم میشہ
این رژیم با ریختن خون ارتزاق میکنہ و زندہ ست
ای کاش یک سری از خواص و عوام داخلی کہ خود رو بہ خواب زدن و دل بہ این رژیم خوش کردن زودتر برگردن و اشتباھات خود را جبران کنند
این شیطان در حال غرق شد است ھرکس دست دوستی بہ اینھا بدھد با ھمین ھا غرق خواھد شد
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۴۶ ۱۰ دی ۱۴۰۱
واشنگتن اگر در اکراین دخالت نمیکرد جنگی بین روسیه و کل جهان در نمی گرفت. واشنگتن دخالت کردن در امور خصوصی دیگران را حق خود میداند. ولی کسی نباید جرات کند و به رفتار همجنسبازی زلنسکی سگ صورت واکنش اعتراضی نشان دهد. ولو نگرانی او به خاطر بسط رفتار نابهنجار و خلاف جهت انسانیت یک نا رئیس جمهور تقلبی بنام زلنسکی باشد. واشنگتن داعش را مثل سگ هاری که بی جهت حمله میکند تربیت کرد و با کمال بی تربیتی به جان مردم کره خاکی انداخت و اجازه نگران بودن جهانیان از سگ هار دست ساز خودش را از جهانیان سلب نمود تا موجبات تفریح خودش را فراهم کرده باشد. واشنگتن با این دخالت های نابجا فقط قبر خودش را با دست خودش میکند. ولی واشنگتن از یک سرباز ایرانی چنان رعب و وحشتی و نگرانی شدیدی احساس کرد که او را با موشک ضد هواپیما مورد اصابت قرار داد. اینجا بود که ما فهمیدیم که واشنگتن از چه کسانی و در چه سطحی از اظطراب و نگرانی متوحش شده و موجودیت خود را در خطر نابودی کامل می بیند. واشنگتن سایه سرباز ایرانی را در چهره چین و روسیه می بیند و لرزه بر اندامش می افتد. که مبادا حاج قاسم سلیمانی دوباره زنده شود و جانش را بگیرد. وگرنه واشنکتن از همجنس بازانی چون زلنسکی نگرانی ندارد. واشنگتن از مردان مرد نگران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
چین و روسیه هم نگران سیاستای آمریکان
آخرین اخبار