مهم‌ترین حوادث ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پایان کار رمال اینستاگرامی

رئیس پلیس فتا استان گفت: خانمی جوان که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از طریق رمالی به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ امیر حسین سلیمانی گفت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن تشکیل پرونده، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: پس از اخذ اظهارات شاکیه معلوم شد، مدتی پیش وی در یک صفحه اینستاگرامی عضو شده است که مدیر صفحه خود را فالگیر معرفی می‌کند و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، شاکیه را فریب داده و از وی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

سلیمانی گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم که خانمی جوان بود منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و بیان داشت با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد شاکی و سوء استفاده از سادگی وی و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از او کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

اختلافات خانوادگی منجر به قتل جوان ۲۰ ساله شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی و دستگیری عامل قتل یک جوان ۲۰ ساله در اطراف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ساعت ۲۰ دقیقه بامداد هشتم دی ماه امسال، در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری بین چند نفر در یکی از تالار‌های عروسی واقع در اطراف پل فسا شهرستان شیراز، مأموران پاسگاه انتظامی پل فسا به محل اعلامی اعزام شدند.

او گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد در مراسم جشن عروسی که در آن تالار در حال برگزاری بوده است، تعدادی از افراد حاضر در مراسم به دلایل نامعلوم با یکدیگر درگیر شده اند که بر اثر آن یکی از افراد حاضر (جوانی ۲۰ ساله) با ضربه مستقیم سلاح سرد مجروح و بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این درگیری ۵ نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال که وضعیت آن‌ها رضایت بخش اعلام شده است، گفت: در این خصوص ۳ نفر از عوامل درگیری توسط مأموران انتظامی در محل دستگیر شدند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات تکمیلی مأموران انتظامی، ۷ تن دیگر از عوامل درگیری نیز در محله‌ای از شهر شیراز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد ۳ تیغه سلاح سرد (قمه) کشف شد.

او با اشاره به انجام تحقیقات تکمیلی و شبانه روزی مأموران انتظامی در این رابطه، گفت: با تلاش مأموران انتظامی، عامل اصلی این پرونده (قاتل ۱۹ ساله) صبح روز هشتم دی ماه امسال در مخفیگاه خود واقع در یکی از محله‌های شهر شیراز شناسایی، دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: علت و انگیزه این درگیری و وقوع قتل اختلافات خانوادگی بوده است که در این خصوص فرد قاتل جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

دستگیری سارقان با ۴۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۲ سارق خودرو و لوازم آن خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و درون خودرو در محدوده جنوب شیراز شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه تجسس قرار گرفت.

او گفت: مأموران با اقدامات اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی ۲ سارق شده و با هماهنگی مراجع قضائی طی یک عملیات آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۹ فقره سرقت خودرو و ۳۵ فقره درون خودرو اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از منزل آن‌ها مقادیری اموال مسروقه از قبیل صندلی خودرو، درب صندوق عقب خودرو، باند، چراغ خودرو و ... کشف و متهمان برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ شجاعی گفت: چنانچه در سال جاری سرقت مشابهی از خودرو شهروندان صورت گرفته و تاکنون کشف نشده است، جهت پیگیری آن به پایگاه تجسس پلیس واقع در شیراز- میدان گل سرخ – بلوار شیرودی- طبقه فوقانی کلانتری ۲۰ گلسرخ مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

قاچاقچیان تریاک وحشیش در دام پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: در عملیات مشترک پلیس این شهرستان و خراسان رضوی ۵۲ کیلو تریاک و ۱۰ کیلو حشیش کشف شد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند چند نفر از استان‌های جنوبی کشور قصد جابجایی مواد مخدر از شهرستان مرودشت به استان‌های شمالی کشور دارند، که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر در یکی از روستا‌های این شهرستان (جنگل‌های ابرج) اعزام و در نهایت مواد مخدرمکشوفه از نوع تریاک به میزان ۵۲ کیلوگرم و مقدار ۱۰ کیلو گرم حشیش که در زیر خاک دپو شده بودکشف کردند.

زینلی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "مرودشت" پس از اخذ نیابت قضایی به شهر شیراز اعزام و موفق شدند ۲ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر را دستگیر و یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مربوط به قاچاقچیان را توقیف کنند.

سرهنگ زینلی با اشاره به اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری رسانند.

دستبند پلیس خرامه بر دستان سارقان اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از دستگیری ۲ سارق سابقه دار و کشف ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی توسط ماموران پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهر، موضوع دستگیری سارقان یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت.

او گفت: در نهایت باانجام کار اطلاعاتی نامحسوس و تلاش چندین روزه ماموران ۲ سارق سابقه دار در این زمینه را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات بعمل آمده به ۱۵ فقره انواع سرقت اعتراف کردند گفت: سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره از جمله سرقت‌هایی بود که سارقان به آن اعتراف کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان خرامه با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام نمایند، تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و کار و عدم رعایت مقررات صنفی خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در ممسنی اجرا شد.

او گفت: در همین راستا ۵۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که در جریان این طرح ۱۵ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی مربوطه پلمب و برای چند واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمب و تذکر لسانی صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: در راستای ارتقاء کارآمدی صنوف، اجرای طرح‌های مشابه به صورت نوبه‌ای و فصلی در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار دارد تا مردم با خیال راحت به تهیه ملزومات خود بپردازند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط آلوده در آباده

فرمانده انتظامی آباده، از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت وپاکسازی نقاط آلوده طی ۲۰ روزگذشته دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی ۳ هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او گفت: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان مواد مخدر و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند بیش از ۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۲ نفر قاچاقچی، معتاد و خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده، گفت: اجرای این طرح دستاورد‌های مطلوبی، چون توقیف ۴۳ دستگاه خودرو و موتور‌سیکلت مزاحم و متخلف، دستگیری ۲۰ سارق و کشف ۶۱ فقره انواع سرقت" خودرو، موتور سیکلت و .. " به همراه داشت.

این مقام انتظامی گفت: کشف ۸ فقره کلاهبرداری و ۴ فقره جعل، دستگیری ۳ نفردراین خصوص از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده در پایان ضمن قدردانی ازهمکاری ومشارکت خوب مردم باپلیس گفت: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی بوده و هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرایم و از همه مهم‌تر جلب اعتماد عمومی شهروندان است و از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در نی ریز

فرمانده انتظامی نی ریز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور افزایش سطح امنیت و احساس امنیت عمومی و کشف جرایم به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های ماموریتی و اجرایی در دستور کار پلیس شهرستان نی ریز قرار دارد.

او با اشاره به اینکه این طرح با همکاری تمام یگان‌های انتظامی این فرماندهی به مرحله اجرا گذاشته شد، گفت: از مهم‌ترین نتایج این طرح دستگیری ۲ نفر خرده فروش مواد مخدر، کشف بیش از ۴ کیلو انواع مواد مخدر، ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق، ۸ فقره جرائم سایبری و ۱۰ فقره انواع سرقت است.

این مقام انتظامی در پایان ضمن تقدیر از تلاش کارکنان، با اشاره به این که اجرای طرح‌های انتظامی و پیشگیرانه پلیس به صورت مستمر و در مقاطع زمانی و مکانی مختلف به مرحله اجرا در خواهد آمد، از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات پیشگیرانه از جرم، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف کالای میلیاردی قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ و کشف تعداد ۳۹ طاقه پارچه قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی طسوج شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو تعداد ۳۹ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، گفت: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در داراب 

فرمانده انتظامی داراب از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف، طرح نظارت و کنترل بر واحد‌های صنفی در سطح اماکن عمومی داراب با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی و نماینده اتاق اصناف در این شهرستان اجرا شد.

این مقام انتظامی گفت: در اجرای این طرح ۱۳ واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مرجع قضائی پلمب و برای ۶۳ واحد صنفی نیز اخطاریه پلمب نیز صادر شده است.

سرهنگ نوشاد ضمن تشکر و قدردانی از کلیه اصناف و مردم از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی، خصوصاً موضوعاتی مانند عدم رعایت بهداشت یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی و مواد ضروری و مورد نیاز مردم، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان یک هزار و ۶۰۰ کیلو گرم مرغ فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر این شهرستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این وانت یک هزار و ۶۰۰ کیلو گرم مرغ فاقد مجوز کشف شد، کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را بالغ بر یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و بار مربوطه جهت رسیدگی به اداره دامپزشکی شهرستان خرمبید تحویل داده شد.

سرقت موتورسیکلت در شهرستان هرات استان یزد و کشف در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط مأموران پاسگاه انتظامی سروستان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: مأموران پاسگاه انتظامی سروستان شهرستان بوانات در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

او گفت: مأموران پس از بررسی و استعلام متوجه شدند که موتورسیکلت مذکور سرقتی بوده و مدتی قبل در شهرستان هرات به سرقت رفته که با هماهنگی قضائی آن را به یگان انتظامی انتقال و یک نفر سارق را نیز در این راستا دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و موتورسیکلت به پارکینگ منتقل شد، از شهروندان خواست هشدار‌های انتظامی راجدی گرفته و از روشن گذاشتن وسایل نقلیه بخصوص موتورسیکلت در معابر عمومی جدا خودداری کنند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری ۲ سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام بررسی وسائل نقلیه عبوری در یک ایست و بازرسی مقطعی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و به راکب دستور ایست دادند که وی بدون توجه به دستور ایست ماموران اقدام به فرار کرد.

او گفت: ماموران بلافاصله به تعقیب موتورسیکلت پرداختند و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، موتورسیکلت متوقف و راکب و سرنشین آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت دارد.

سرهنگ فرهادی با اشاره به این که متهمان جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال داده شدند، گفت: تلاش برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی از این سارقان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار