مهم‌ترین حوادث ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو و کشف ۱۹۴ کیلو تریاک در نی‌ریز

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۹۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پژو در محور مواصلاتی "سیرجان-شیراز" خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در راستای مبارزه شبانه روزی با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز حین گشت زنی در محور مواصلاتی سیرجان-شیراز به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن سواری ۱۹۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان باند‌های بزرگ مواد مخدر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و پلیس فارس با تمام توان مسیر را برای سوداگران مرگ ناامن می‌کند.

کشف موتورسیکلت ۵ میلیاردی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران یگان‌امداد داراب با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از منازل مسکونی مطلع شدند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارقین خودرو در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارقان خودرو و کشف ۲ دستگاه پژو پارس و سمند مسروقه در شهر "صدرا" خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهر صدرا، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری "۲۹ صدرا" قرار گرفت.

او گفت: مأموران با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی ۲ سارق شدند و با هماهنگی قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در یکی از محله‌های شهر صدرا دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۲ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند، افزود: در این راستا ۲ دستگاه سواری پژو پارس و سمند کشف و تحویل مالباختگان شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه سارقین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست: به توصیه‌های پلیس برای حفظ خودرو در پیشگیری از سرقت توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۴۲۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف ۴۲۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: ماموران انتظامی کوه‌چنار"حین گشت‌زنی در محور قائمیه-ممسنی به یک سواری پژو حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرارکرد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا راننده خودرو را رها و متواری شد، گفت: مأمورین در بازرسی از آن ۴۲۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: تلاش برای دستگیری راننده متواری با جدیت ادامه دارد.

سرقت در گراش و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک سواری پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران پلیس آگاهی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که پلاک آن مخدوش و به صورت بلاصاحب اطراف جاده پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: ماموران در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که خودرو پراید مسروقه و سابقه سرثت از شهرستان گراش دارد.

سرهنگ یوسفی از شهروندان خواست با رعایت اقدامات پیشگیرانه و توجه به هشدار‌های پلیسی ضمن پیشگیری از سرقت، برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار را در این زمینه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف تنباکو قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف تنباکو قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: مأموران پلیس آگاهی لارستان در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو یک هزار کیلوگرم تنباکو خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ یوسفی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از اولویت‌های پلیس و گام مهمی در خصوص ایجاد ثبات اقتصادی در کشور عنوان و گفت: پلیس با تمام توان و در چارچوب قانون با سودجویانی که معیشت و اشتغال مردم را فدای سودجویی و منفعت طلبی خود می‌کنند برخورد می‌کند و از شهروندان نیز تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق کالا و ارز را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرقت در شیراز و کشف در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف یک خودرو پراید دارای سابقه سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: ماموران انتظامی فیروزآباد هنگام گشت زنی، به یک خودرو پراید که در یکی از خیابان‌های این شهرستان در حال عبور بود مشکوک که طی استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سرقتی می‌باشد که ماموران با سرعت وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرکننده خودرو را توقیف و سارق نیز دستگیر و روانه دادسرا کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در بررسی‌های لازم مشخص شد که این خودرو از شهرستان شیراز سرقت و در سامانه پلیس آگاهی تحت تعقیب می‌باشد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری برای خودرو‌های خود استفاده کرده و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر صنوف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی و برخورد با واحد‌های صنفی متخلف، ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری ماموران اداره اصناف، اداره بهداشت و درمان، طرح بازدید از واحد‌های صنفی را تشدید کردند.

او گفت: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی در این راستا ۷ واحد صنفی را به علت رعایت نکردن قوانین صنفی پلمب و به ۱۵ واحد صنفی متخلف تذکر کتبی دادند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به استمرار طرح نظارت و قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در انجام ماموریت‌ها، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در ۹ ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم‌خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان ممسنی با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مرجع قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۶۷ هزار عدد قرص کشف و ۳۱ نفر قاچاقچی مواد مخدر به همراه ۷۴ نفر خرده فروش و یک هزار و ۱۱۵ نفر معتاد نیز دستگیر و جمع‌آوری شدند، گفت: دستگیری ۲ نفر قاتل و کشف ۳ فقره قتل، دستگیری ۳۰۶ نفر سارق و کشف ۸۱۰ فقره انواع سرقت‌ها، دستگیری ۲۶۹ نفر متهم تحت تعقیب، توقیف یک هزار و ۴۲۵ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، کشف ۳۹ قبضه سلاح غیرمجاز، کشف ۳ هزار لیتر سوخت و کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ نیکبخت هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

دستگیری سارق احشام و کشف ۱۰ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق حرفه‌ای احشام و کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان کوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با بررسی اظهارات مالباختگان و سرنخ‌های موجود، تحقیقات خود را آغاز و سرانجام یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

هاشمی گفت: متهم در بازجویی اولیه و مواجهه شدن با ادله و مستندات پلیسی به ۱۰ فقره سرقت احشام اعتراف کرد.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از دامداران خواست: دامداری خود را به حفاظ فیزیکی مجهز کنند و در صورت نیاز از نگهبان آموزش دیده و تایید صلاحیت شده استفاده کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خرمبید

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری و دستگیری ۱۰ نفر معتاد متجاهر، توزیع کننده مواد مخدر و ۸ نفر سارق خبر داد.

سرهنگ علی اکبر کریمی گفت: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده، با توان انتظامی و عملیاتی ماموران با قدرت و جدیت در این شهرستان اجرا شد.

او گفت: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن جمع آوری و دستگیری ۱۰ نفر معتاد متجاهر، توزیع کننده مواد مخدر و ۸ سارق، ۳۰ فقره انواع سرقت و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و ۱۳ دستگاه وسایط نقلیه متخلف توفیف و ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای خارجی قاچاق به همراه ۵ نفر متهم نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شهروندان با اشاره به رضایتمندی آنان از اجرای این طرح، گفت: پلیس با اقتدار تمام با هرگونه تهدید اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه‌ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

کشف خوردرو سرقتی در داراب 

فرمانده انتظامی داراب از کشف خوردروی سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران پاسگاه انتظامی دولت آباد حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو وانت نیسان که پلاک‌های آن مخدوش و بصورت بلاصاحب در حاشیه جاده پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از "رامجرد" شهرستان مرودشت دارد.

سرهنگ نوشاد از شهروندان خواست با رعایت اقدامات پیشگیرانه و توجه به هشدار‌های پلیسی ضمن پیشگیری از سرقت، برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار را در این زمینه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی در مهر

فرمانده انتظامی مهر نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی در آذر‌ماه امسال را تشریح کرد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز برای مجرمان، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیّت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان "مهر" در آذرماه اجرایی شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، مأموران موفق به شناسایی و دستگیری ۱۲ سارق سابقه‌دار و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت شدند، گفت: دستگیری ۷۰ نفر متهم تحت تعقیب، توقیف ۶۴ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، کشف ۲ قبضه سلاح غیرمجاز شکاری، کشف بیش از ۴ کیلو انواع مواد مخدر، کشف ۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق به همراه ۱۲۰ متر کابل فشارقوی برق، کالای الکتریکی و آهن آلات مسروقه و ... به ارزش ۱۷ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ رزمجویی گفت: در ادامه اجرای این طرح ۱۳۰ مشمول غایب و سرباز فراری شناسایی و با تدابیر و برنامه‌ریزی پلیسی ۶۳ نفر از آن‌ها با مراجعه به پلیس +۱۰ نسبت به روشن شدن وضعیت خدمتی خود اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار