تجهیز ۶۹ هزار و ۴۶۶ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری

چهارمحال و بختیاری با تجهیز ۵۷.۲ درصد از اراضی کشاورزی خود به سامانه‌های نوین آبیاری رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تجهیز ۵۷.۲ درصد از اراضی کشاورزی خود به سامانه‌های نوین آبیاری رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.

غلامرضا ذاکری اظهار داشت: میزان سطوح اراضی کشاورزی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری در کشور دو میلیون و ۲۴۱ هزار و ۱۷۰ هکتار است که این رقم در استان به ۶۹ هزار و ۴۶۶ هکتار رسیده است که به لحاظ درصد اجرا، چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: اعتبار مصوب استان در بخش آب و خاک از اعتبارات سال ۱۴۰۱ با احتساب نقد و اسناد خزانه با سررسید ۱۴۰۲ به میزان ۴۲ میلیارد ۶۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده که از این میزان تاکنون ۸۲ درصد مبلغ مصوب معادل ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برهمین اساس میزان سطوح اراضی تجهیز شده به سامانه‌های نوین آبیاری در سال‌جاری به ۷۳۰ هکتار رسیده است.

ذاکری افزود: کمک‌های بلاعوض در تجهیز اراضی کشاورزی به ازای اجرای هر هکتار به صورت بارانی ۴۰ میلیون تومان، موضعی ۵۴ میلیون تومان، کم‌فشار ۱۹ میلیون تومان و ماشین‌های آبیاری ۴۵ میلیون تومان است.

به گفته وی، دلیل موفقیت استان در تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری ورود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی به این مقوله بوده که موجب انتفاع کشاورزان نیز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۱۰ ۱۲ دی ۱۴۰۱
آبیاری نوین یک سرمایه گذاری برای حال و آیندگان است از دریاچه سد کارون چهار استان هم برای دشتهای استان آب رسانی شود استان سرچشمه کارون و دز و زاینده رود ،چهارمحال و بختیاری در خودکفایی و تولید ملی نقش مهمی را در کشورمان با توجه به اینهمه منابع آب و انرژی و استعدادها بازی کند
آخرین اخبار