اجرای طرح «پلاک‌های هوشمند پستی» در استان قزوین

مدیرکل پست استان قزوین گفت: طرح نصب «پلاک هوشمند» منازل در همه شهر‌های استان اجرا می‌شود.

ناصر مرادی نرگسی مدیر کل اداره پست استان قزوین گفت: شهروندان برای جابجایی کالا و دریافت خدمات غیر حضوری نیازمند ارائه نشانی محل سکونت و کد پستی هستند که در گذشته «کد‌های پستی» منازل با نصب پلاک‌های آلومینیومی مشخص می‌شد و شهرداری نیز به طور جداگانه شماره پلاک منازل را نصب می‌کرد.  

وی ادامه داد: در حال حاضر پلاک‌های تلفیقی و هوشمند طراحی و ساخته شده که این پلاک‌ها دارای کیو آر کد (رمزینه پاس) و امکان مسیریابی توصیفی و معبری هستند و قابلیت اسکن این «کیو آر کد» برای شهروندان از طریق گوشی‌های هوشمند فراهم شده است.  

مدیر کل پست استان قزوین اظهارداشت: وقتی روی «کیو آر کد» اسکن می‌شود،  اطلاعات توصیفی به جز اطلاعات شخصی مالک که محرمانه است، سایر اطلاعات کامل مکان در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد.

این مسئول یادآورشد: با اجرایی شدن طرح نصب پلاک‌های هوشمند امکان مسیریابی، ارسال و دریافت مرسوله‌های پستی تسهیل و تسریع می‌شود.  

مرادی گفت: شهرداری تاکستان در نصب پلاک هوشمند پستی در سطح استان قزوین پیشگام بوده و با توجه به هماهنگی و جلسات برگزار شده چندین شهرداری استان نیز از جمله شهرداری  قشلاق، اقبالیه، اسفرورین و خاکعلی آماده همکاری هستند و برای اجرای پلاک‌های هوشمند پستی با اداره کل پست استان تفاهم نامه منعقد کرده اند.

وی بیان کرد: اداره کل پست استان قزوین آمادگی دارد طرح نصب پلاک هوشمند را در تمام شهر‌های استان اجرا کند و مقدمات عقد قرارداد با شهر داری‌های آبیک، الوند، بیدستان،  محمدیه و دانسفهان نیز برای نصب پلاک هوشمند پستی فراهم شده است.  

مدیر کل پست استان قزوین تصریح کرد: بعد از اجرای کد پستی هوشمند در شهر‌های استان، تمام روستا‌های استان نیز با همکاری و همراهی بخشداران و دهیار‌های روستا برای برخورداری از این طرح هوشمند در دستور کار قرار می‌گیرند.

برچسب ها: پست قزوین ، کد پستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار