ضرغامی مطرح کرد؛

نقش اساسی تبلیغات در رونق صنعت گردشگری

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تبلیغات نقش اساسی و مهمی در رونق صنعت گردشگری و مقابله با ایران‌هراسی دارد.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در نشست با اعضای جامعه تورگردانان ایران اظهار کرد: حوزه گردشگریدارای اهمیت فروانی است و برای توسعه و رونق این صنعت نیازمند همکاری بخش دولتی و خصوصی هستیم. اعتقاد من این است که درحال حاضر یکی از موضوعاتی که می‌توان با مردم صحبت کرد حوزه گردشگری است. اخبار، تصاویر و ویدئوهای مثبت از ایران باید بهدنیا مخابره کرد. شبکه تصویری و تلویزیونی ایجاد کردیم که در فضای تلویبیون به صورت آزمایشی در حال فعالیت است. پیشنهاد مناین است که این شبکه در تلویبیون را بخشی از شبکه گردشگری ببینید و در تولید محتوای این شبکه فعالیت و مشارکت داشته باشید.

ضرغامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری در کشور وجود دارد و اینظرفیت‌ها در تمام استان‌های کشورمان وجود دارد از این رو معرفی صحیح ایران و برنامه‌ریزی برای جذب هرچه بهتر گردشگران خارجیمی‌تواند به توسعه و رونق هرچه بیشتر این صنعت کمک کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به موضوع لغو روادید ایران با برخی از کشور‌ها گفت: روی این که با کدام کشور باید لغو روادید شود برنامه‌ریزی کردیم، جلسات کارشناسی گذاشتیم و نظرات افراد مختلف احصا شده و دلایل اقدام برای لغو روادید با هر کشور را مشخص کردیم.

وی افزود: اعتقاد من این است که مسائل سیاسی را با دیپلماسی فرهنگی به شکل بهتری می‌توان پیگیری کرد. بدنه صنفی بهتر از بدنه اجرایی و حاکمیت می‌تواند فعالیت کند. تبلیغات نقش اساسی و مهمی در رونق صنعت گردشگری و مقابله با ایران‌هراسی دارد. به‌عنوان مثال در بازدید از یک نمایشگاه خارجی پیشنهاد دادم به جای این که به صورت غرفه غرفه به تبلیغ ظرفیت‌ها و جاذبه‌های مختلف گردشگری کشور بپردازیم با ایجاد یک ویدئووال به معرفی ایران بپردازیم. باید بتوانیم از ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده کنیم. اعتقاد من بر این است که ما باید یک هم‌افزایی رسانه‌ای برای معرفی هرچه بهتر ایران ایجاد کنیم.

برچسب ها: گردشگری ، ایران ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار