شهردار تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر، آن را فرصت بزرگ بیداری برای ملت ایران برشمرد و گفت: اجرای قانون اساسی بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند.

 زاکانی شهردار تهران در جمع جوانان گام دوم انقلاب رفسنجان گفت: انقلاب اسلامی حاصل زحمات پرچمداران حق در طول تاریخ بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگترین نعمتی که برای ما بوده و هست و این نظام از پیوستگی بین دین و حضور گسترده مردم و راهبری و رهبری یک امام به منصه ظهور رسیده است.

او افزود: باید از آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی برای توسعه معنویت، گسترش عدالت و پیشرفت بهره‌مند شد

زاکانی بیان کرد: ما دارای استقلال سیاسی هستیم، اما استقلال اقتصادی و فرهنگی نداریم که باید کار زیادی در این حوزه انجام شود و آزادی عمومی ما امروز در بند تحقق استقلال فرهنگی و اقتصادی است؛ آزادی داریم، اما این آزادی به معنای آنکه فرد در تحقق اصل ۸ قانون اساسی بتواند در مقابل یک مسئول بایستد و مسئولی را نقد و مطالبه گری کند نیست یعنی در این قانون که دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را تاکید می‌کند مهمترین بخشش امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولین است.

او ادامه داد: امروز کسی از بُعد تهدید امنیتی و نظامی نمی‌تواند ما را تهدید کند و اگر تهدید هم کنند خودشان را به سخره می‌گیرند؛ پس ما در داخل نیاز به تحول اساسی داریم.

زاکانی بر هم انباشتگی مشکلات از گذشته تا امروز را موجبات فراهم شدن اوضاع آشفته سه ماه قبل عنوان کرد و افزود: بیشترین سرمایه گذاری را دشمن کرده، اما موفق نشدند به نتیجه مثبت برسند.

او تصریح کرد: شرایط کشور طوری است که دولت امروز به ویژه شخص ریاست جمهوری معطوف بر این است تا این برهم انباشتگی گذشته را کنار بگذارند و راه را برای آینده باز کنند که کار سختی است.

زاکانی بیان کرد: امروز به تدبیر رهبری و جهاد مقاومت شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی معادله تغییر پیدا کرده است، اما این معادله به انجام نرسیده است و این شیطنت‌هایی که شیاطین عالم اخیرا انجام دادند همه اهداف شان این بود که کانون اسلامی جهانی که در رأس آن ایران بود را از درون دچار تزلزل کنند و آن حرمی که سردار سلیمانی گفته بود به آتش بکشند و راه را به جایی برند که به دست مردم این انقلاب ِ شکل گرفته، به زیر کشیده شود.

او ادامه داد:، اما اگر بخواهیم در سطح جهانی و منطقه‌ای موفق شویم باید ابتدا در داخل کشور موفق باشیم؛ در داخل موفق نباشیم زمین گیر خواهیم شد، چون دشمن در تمام توطئه هایش علیه ایران سه خواسته را دنبال می‌کند تجزیه پذیری ایران، ممانعت از پیشرفت کشور و نمایان کردن حرکت کُند خدمات مسئولین به مردم.

او اظهار کرد: دشمنی دشمنان پایه جدی تعرضات است یعنی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی و ام الفساد آن‌ها یعنی اسراییل و همه معاندین دست به دست هم دادند و دچار توهم شدند و فکر کردند کار انقلاب اسلامی تمام است.

زاکانی در ادامه سناریو و تلاش‌های دشمن گفت: آن‌ها در سال‌های ۹۶ و ۹۸ وجهه اقتصادی ایران را برجسته کردند و در سال ۱۴۰۱ وجهه اجتماعی و فرهنگی را پیش انداختند که به میزان شرایط بتوانند مقدمه یک بهمنی را ایجاد کنند که همراه او، سایر وجوه اقتصادی و سیاسی را همراه کنند و پرونده انقلاب را ببندند.

او افزود: ملت ایران هوشیار‌تر از این بود که به جریان آن‌ها پهلو دهد لذا ناکام ماندند نباید برخی از ما و مسئولین این اشتباه را کنیم که قضیه تمام شده بلکه این تبی بود که باید پی به عفونت آن ببریم و باید ببینم کجا عارضه وجود دارد که دشمن توانسته این کار‌ها را انجام دهد.

او تصریح کرد: شرایطی که ایجاد شده بزرگترین فرصت را برای ما خلق کرد البته اگر بیدار شویم و نباید خواب بمانیم و دقت در دشمنی دشمن برای ما امری قطعی است، اما این دشمن چرا موفق شد همین قدر اندک به ما آسیب برساند؟ دو علت اصلی دارد یکی مشکلات اقتصادی جامعه است و دیگری هم غفلت است.

شهردار تهران بیان کرد: دشمن از سه موضع ایران یعنی عداوت، عسرت (مشکلات و گرفتاری‌های مردم) و غفلت مسئولین، در براندازی جمهوری اسلامی استفاده می‌کند لذا راه مواجه شدن با دشمن قوی شدن و مشغول کردن دشمن است.

او تصریح کرد: اگر دچار عداوت و عسرتیم باید با خدمت بی منت مسئولان به مردم با آن مقابله شود، وقتی به غفلت می‌رسیم عمده این راهکار‌های مشکلات به مسئولین برمی گردد که اگر عمل به مسئولیتشان کنند گلستان می‌شود بنابراین در این غفلت ِ پیش آمده، موارد جهاد تبیین و جریان مطالبه گری مردم از مسئولین کمک کننده است.

زاکانی بیان کرد: از طریق جهاد تبیین ابعاد موفقیت ۴۴ ساله بیان می‌شود، اگر موفقیت‌ها را نبینیم که برخی از روسای قبل نمی‌دیدند خیانت است لذا این همه امکانات و جای این همه خدمت و امکان خدمت به مردم و پیشرفت در ایران وجود دارد.

او گفت: در این بخش از ماجرا در حقیقت راه اینده روشن است به شرط آنکه همت کنیم و مسیر را ببینیم، تهدید دشمن جدی است و بزرگترین فرصت برای ما در دل همین تهدید‌های دشمن است به تعبیر حاج قاسم سلیمانی و راه شهید سلیمانی نوکری و خدمت به مردم و تبعیت از، ولی فقیه است.

زاکانی گفت: ما سه طایفه بین مسئولین داریم که برخی از عقل خود استفاده نمی‌کنند و برخی می‌گویند با دشمن معامله کنیم و کوتاه بیاییم و عده‌ای هم می‌گویند نه ما می‌ایستیم و کوتاه نمی‌آییم و باید برای مردم گشایش ایجاد کنیم که در کشور اقتضا و مقدمه اش مبارزه با فساد و تبعیض است.

او افزود: لذا وقتی می‌بینیم انقلاب تا به این لحظه رسیده به دلیل تبعیت از، ولی فقیه بوده و این ملت نمونه است، اما امروز باید قدر این ملت دانسته شود؛ منزلت باید در جامعه رشد یابد در این راستا باید نخبگان، صاحبنظران، مردم و قانون را تکریم کنیم و آن‌ها را در امور مشارکت دهیم.

زاکانی ادامه داد: اگر منزلت رخ دهد عسرت (مشکلات مردم) از بین می‌رود، مقدمه منزلت تکریم و مشارکت مردم است مردم باید همه کاره باشند اگر در گام دوم انقلاب اسلامی منزلت را جاری و ساری کنیم موفق خواهیم بود.

او افزود: علاوه بر آن نظام تربیتی ما که مختل است باید با دو ویژگی رشد و مسئولیت پذیری متحول شود، خانواده، مدرسه، دانشگاه، موسسه‌های تربیتی، رسانه‌ها و ... باید بالا بیایند و متحول ونقش آفرین شود.

شهردار تهران اظهار کرد: همچنین در جامعه کسانی که شعار می‌دهند احساس می‌کنند اقتدار ایران شکسته و فکر می‌کنند فردا تمام است که شعار می‌دهند؛ و گوششان را به روی صدا‌های داخل نظام بسته است؛ و گوشش را بروی دیگران باز کرده و خاطرجمع بیرون می‌رود و اغتتشاش می‌کند که اینجا نیاز به اقتدار داریم و لذا اینجا قاطعیت و رأفت کمک می‌کند؛ قاطعیت با کسانی که دشمنی شان به ما ثابت شده است و رأفت با عموم مردم کمک می‌کند.

او اظهار کرد: اینجا فاصله حرف و عمل مسئولین در مردم باید کم شود مسئولین حرف کم بزنند و عمل کنند؛ نتیجه آن این می‌شود که با مفسدان اقتصادی برخورد می‌شود پس نباید سطحی نگر باشیم و بگوییم اعتراضی شد و تمام شد باید این را تبی ببینیم و به دنبال آن مشکل اساسی را پیدا کنیم و به رفع آن بکوشیم.

او بیان کرد: اگر از این مقدمه بهره‌مند شویم می‌توانیم جهش پیدا کنیم، کسانی که باید حرکت می‌کردند نکردند؛ مسئولین دولت‌ها از ابتدای انقلاب تا کنون اگر یک صدم شان به اندازه حاج قاسم تقید داشتند و به مردم نوکری می‌کردند امروز جلوتر بودیم.

او با اشاره به اینکه کشور نیاز به مجاهده و قیام دارد گفت: اگر تلاش کنیم قانون اساسی را اجرا کنیم عمده مشکلات ما حل می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز شرایط مردم عادی نیست و فرصتی داریم که یک بار دیگر بیدار شویم و برگردیم به اصل انقلاب، و این ملت را بزرگ بشماریم و حرکت به جلو داشته باشیم البت دغدغه انگیزه رو به رشد جامعه در دولت سیزدهم وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار