رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین از افزایش مسمومیت‌های ناشی از استنشاق دی اکسیدکربن در دی ماه خبر داد.

 اسماعیلی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: با کاهش دما، افزایش استفاده از وسایل گرمایشی تشدید می‌شود و بر همین اساس میزان مسمومیت با مونوکسیدکربن افزایش می‌یابد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه اول امسال ۱۶۲ نفر مسمویت با مونواکسیدکربن در استان قزوین ثبت شد که متأسفانه یک نفر فوتی داشتیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در دی ماه ۵۱ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن به اورژانس استان اعلام شد که منجر به فوت ۳ نفر شد که از جمله آن‌ها یک مادر ۲۲ ساله و نوزاد ۲۰ روزه به دلیل نشست گاز مونوکسید کربن در دم فوت کردند.

وی افزود: متأسفانه این مادر و نوزاد به دلیل نشست مونوکسیدکربن از دودکش قرار داده شده در داخل سطل آب، دچار مسمومیت شده و در دم فوت کردند.

اسماعیلی تأکید کرد: در زمان استفاده از بخاری از قراردادن دودکش در داخل سطل آب جداً پرهیز کرده و حتماً از دودکش مناسب استفاده کنید تا شاهد بروز گازگرفتگی و مسمومیت با مونوکسیدکربن نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار