اوجی گفت: خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان تا زاهدان به طول ۵۲۰ کیلومتر و بار مالی ۵ هزار میلیارد تومان احداث می‌شود.

جواد اوجی، وزیر نفت  در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تامین سوخت استان سیستان و بلوچستان به سفر دیروزش به همراه معاون اول رئیس جمهور به این استان اشاره کرد و افزود: در این سفر تصمیم‌های خوبی برای سوخت رسانی به استان سیستان و بلوچستان گرفته شد.

وی در ارتباط با بحث حل اساسی معضل تامین سوخت این استان افزود: در گذشته فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین و نفت گاز و نفت سفید با تانکر‌های سوخت‌رسان و ریلی به سیستان و بلوچستان انتقال می‌یافت که مقرر شد احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر نفت ادامه داد: در این ارتباط مقرر شد خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان تا زاهدان به طول ۵۲۰ کیلومتر و بار مالی ۵ هزار میلیارد تومان احداث می‌شود.

اوجی اظهار کرد: احداث این خط لوله در شورای اقتصاد مطرح خواهد شد تا مصوب شده و کار اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: ظرف دو سال آتی مساله تامین فرآورده‌های استان در این اقدام میان مدت کاملا حل می‌شود

وزیر نفت همچنین گفت: در حوزه سیستان تا پایان امسال پنج شهرستان گازدار خواهد شد.

وی توضیح داد: ۶۵ تانکر سوخت رسان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت تا طی ۲ سال آینده که خط لوله فرآورده نفتی احداث شود مشکلی در تامین سوخت این منطقه نداشته باشیم.

وزیر نفت بیان کرد: ۵۰ جایگاه سی ان جی جدید و ۳۰ جایگاه بنزین نیز در سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد که تجهیزات این جایگاه‌های جدید نیز به صورت رایگان از سوی وزارت نفت تامین می‌شود.

برچسب ها: وزارت نفت ، جواد اوجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
آقای اوجی ضمن عرض خدا قوت . لطفاً برای صدور المثنی کارت سوختهای هم فکری بکنید .
آخرین اخبار