آمریکا پیمانکار نظامی روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا بزرگترین پیمانکار نظامی روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

آمریکا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرد.

به گزارش سی ان بی سی، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد گروه واگنر که به عنوان یک پیمانکار نظامی برای روسیه در اوکراین می‌جنگد در لیست تحریم‌های این نهاد قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: گروه واگنر فعالیت‌های خشونت آمیزی را در اوکراین، آفریقا، و مالی انجام داده است. این پیمانکار نظامی "یک سازمان جنایی بین المللی بزرگ" است. آن‌ها در آفریقای مرکزی و مالی اقدام به فعالیت‌های جنایی زیاد شامل کشتار گسترده، تجاوز، ربودن کودکان، و سوء استفاده‌های فیزیکی کرده اند.

واشنگتن همچنین مدعی است این تحریم‌ها علیه گروه واگنر به دلیل اقدامات این پیمانکار نظامی در بی ثباتی دولت‌ها در آفریقا و هدف قرار دادن زنان، کودکان، و سایر غیرنظامیان در اوکراین انجام شد. آن‌ها به مدارس، بیمارستان ها، و سایر مراکز تجمع غیرنظامیان حمله کرده اند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد برآورد‌های اطلاعاتی ما نشان می‌دهد گروه واگنر دستکم ۵۰ هزار شبه نظامی در اوکراین مستقر کرده است که بیشتر آن‌ها از میان زندانیان روسی انتخاب شده اند.

کربی همچنین مدعی شد گروه واگنر از تسلیحات کره شمالی شامل موشک‌ها و خمپاره‌های ساخت این کشور در اوکراین استفاده می‌کند.

روسیه بار‌ها با رد ادعا‌های کشور‌های غربی درباره جنگ اوکراین، ارسال تسلیحات بیشتر به این کشور را عامل طولانی‌تر شدن جنگ و آسیب بیشتر به غیرنظامیان خوانده است. مسکو همچنین از واکنش متقابل به هر گونه تحریمی علیه این کشور و نهاد‌هایی که با دولت این کشور همکاری می‌کنند خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
فعلا که واگنر یه تنه کمر آمریکا و زیر دستاش رو شکونده، تحریم یک عده سرباز وسط جنگ اونم وقتی معلوم نیست فردا زنده باشند یا نه چه فایده ای داره، جز اینکه اعتیاد به تحریم، خودبزرگ بینی و درماندگی آمریکا رو میرسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

می گوید روسیه ضعیف است
و کس دیگری کارهای او انجام می دهد ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
حالا مگه اکراین قویه که کل ناتو و... دارن براش میجنگند ؟! و چون با اینهمه کمک و سلاحهای پیشرفته و حتی نیرو و.. هیچ غلطی نتونستن بکنن هی گیر میده به ایران و کره شمالی که از پهبادهای ما و موشک و... کره شمالی استفاده میکنه !
اصلا استفاده کنه خب اینهمه کشور (ناتو) مقابل روسیه که فقط خرید کرده پهباد و موشک ولی همین دو کشور با 30 کشور ناتو بازم حتی بیشتر برابری کرده !
اصلا باید برن بمیرن که با این حرفها خودشونو بیشتر خراب میکنند چون به قول خودشون پهبادهای ایران فلجشون کرد اونم با اونهمه سلاح پیشرفته و اونهمه کشور که پشتیبان اکراینن ! حالا اگه کشور ما علنا و سلاحهای دیگم میداد و کمک علنی درهمه جهات میکرد دیگه چکارمیخواستن بکنند ؟!
زنده باد ایران که فقط پهبادهاش دنیا رو متحیر کرده وقتیم اکراین و ناتو کم میاره فوری میگه پهبادهای ایران باعث شد خخخ
یا خود آمریکا مگه فقط جنگ به پا نمیکنه و وامیسته کنار تا درگیری که زیاد شد هم تحریم کنه (برای تغضیف قدرتی) هم سلاح بفروشه؟!
آخرین اخبار