کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: سامانه بارشی همراه با بارش برف و باران از اواخر وقت امروز تا پنجشنبه میهمان استان خواهد بود.

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از اواخر امشب و به طور متناوب استان قزوین تحت تاثیر سامانه بارشی جدید قرار می‌گیرد که پیامد آن بارش برف و باران، در برخی ساعات وزش باد و در مناطق کوهستانی نیز با احتمال پدیده کولاک همراه خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار به رنگ زرد این اداره کل، تاکید کرد: برای فردا /سه شنبه/ وزش باد‌های به نسبت شدید در برخی اوقات در سطح منطقه پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشنای با اشاره به اینکه بارش‌ها باعث لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید افقی، انسداد راه‌های روستایی در برخی مناطق و پدیده یخبندان می‌شود، افزود: از کوهنوردان درخواست می‌شود تا از هرگونه صعود زمستانی طی این مدت خودداری کنند و شهروندان نیز ضمن اجتناب از سفر‌های غیرضروری، در مصرف حامل‌های انرژی صرفه جویی کنند.

بهروزی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی سه و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت منفی یک و ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار