فراهم بودن امکان احداث نیروگاه خورشیدی توسط همه سرمایه‌گذاران

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: امکان ایجاد نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در این استان فراهم است.

حمیدرضا جلایر گفت: در راستای اجرای تبصره ۲، ماده یک مصوبه ابلاغی وزیر نیرو، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی دارای زمین شخصی یا شهرک‌های صنعتی، یا بر روی سقف مستحدثات در شهرک‌های صنعتی می‌توانند نسبت به احداث نیروگاه خورشیدی تا ظرفیت حداکثر ۳ مگاوات اقدام کنند.

معاون توزیع نیروی برق فارس گفت: در صورت درخواست متقاضی، صدور همزمان دو پروانه احداث؛ حداکثر تا ظرفیت ۶ مگاوات در دو مکان مجزا امکان پذیر است.

او یادآورشد: بر این اساس برق تولیدی این نیروگاه‌ها برای ظرفیت‌های زیر۲۰ کیلو وات با نرخ پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و برای ظرفیت‌های بین ۲۰ کیلو وات تا ۳ مگاوات با نرخ پایه ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال برای هرکیلووات ساعت، خریداری خواهد شد.

جلایر گفت: سرمایه گذاران واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه ملی مجوزهای کشور به نشانی mojavez.ir، در بخش احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک اقدام کرده و سند مالکیت زمین (شخصی یا واقع در شهرک های صنعتی) را در بخش مربوطه بارگذاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.