سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، درمورد نمایشگاه پوشاک ایرانی شهر خانواده، بیان کرد: در کارگروه ساماندهی مد و لباس باید کارهای مختلفی انجام شود که معماها و قفلهای نظام پوشاک و ملزومات حجاب و کالاهای حجاب باز شود. بنابراین، اگر سکوهای موقت، درست و دقیق و کارشناسی پیش بینی میشد و یا پیش بینی شود، در ایام خرید میتواند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را برطرف کند.
به گفته امامی، دسترسی به پوشاک سالم، زیبا و عفیفانه و ارزان از دغدغههای جدی امروز زندگی شهری ایران است و این موضوع، نه تنها در تهران بلکه در مراکز استانها هم وجود دارد و همواره، این گلایه به دولت و مسئولین بوده است و تولیدکنندگانی که در ماههای اخیر، مخصوصاً به دلیل نوسانات فضای مجازی و ارزی در شرایط ویژهای قرار گرفته اند و تبعاً شهر خانوادهای که در ایام دهه فجر در مصلی تهران افتتاح شده، آغاز است و پایان نیست.
امامی ادامه داد: پس از ایام فجر، حداقل پنج شهر خانواده دیگر در شهر تهران برگزار خواهد شد و رویکرد سکوهای مختلف در شهرهای مختلف با قوت پیگیری خواهد شد و ویژگی مهم و بزرگ تولیدکنندگان و حاضران در این نمایشگاه به ویژه در بخش پوشاک این است که، چون خودشان تولیدکننده ولو خرد هستند و حتی آن چنان نامور نشده اند و به عبارتی، جزء برند یا ویژندهای معروف پوشاک اجتماعی، نوجوان یا مردان نیستند، از اینرو، به دلیل این که تعهد بالایی در کیفیت و در مقایسه با کالای موجود، هنر بالایی در طراحی دارند و ایرانی هستند و وارداتی و قاچاقی نیستند مزیت فوق العادهای را به وجود میآورند که اولاً ما در خدمتشان باشیم و به آنها مباهات کنیم و ثانیاً، مردم به خاطر زیبایی کالا و اقتصادی بودن شرایط که محیط خوبی است، از این نمایشگاه استقبال می کنند.
رئیس کارگروه مد و لباس کشور افزود: اگر بتوانیم به کمک اصناف، فضایی را در سکوهای موقت فراهم کنیم، میتوانیم قیمت پوشاک به ویژه حجاب و کالای حجاب را تا ۴۰درصد کاهش دهیم تا بانوان بتوانند از تعداد زیادی لباس و ملزومات حجاب استفاده کنند.
او گفت: هدف اصلی نمایشگاه شهر خانواده، دسترسی سریع و کوتاه مدت به پوشاک، کالا و ملزومات حجاب و لوازم خانگی، جهیزیه و صنایع فرهنگی و دستی است که محصولات عرضه شده در نمایشگاه شهر خانواده، ارزانتر از بازار هستند تا در شب عید، سبدی از کالاهای ارزان قیمت و با کیفیت به دست خانواده ایرانی برسد.
امامی افزود: اگر شهر خانواده بتواند در مصلی موفق باشد و در میان خانوادههای ایرانی، جای خود را پیدا کند این ظرفیت وجود دارد که بتواند به طور مرتب، در سال و یا حتی به طور دائم، مرکز عرضه کالای حجاب برای تولیدکنندگان خرد کل کشور باشد؛ تولیدکنندگانی که گاهی سرپرست خانوار هستند یا کارگاه کوچک دارند و با چند چرخ خیاطی به تولید پوشاک میپردازند.