شب گذشته نخستین جایزه گوهرشاد در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به لیلا عاج اهدا شد.

در اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور، جایزه گوهرشاد را به لیلا عاج به خاطر فیلم سرهنگ ثریا اهدا کرد.

جایزه گوهرشاد از مصوبات شورای فرهنگ عمومی است که فعالان مردمی آن را در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف در موضوع زن و خانواده ایرانی اسلامی و زیست عفیفانه اهدا می‌کنند. از اینرو، شورای فرهنگ عمومی کشور در این مورد، بیانیه‌ای صادر کرد: سینمای ایران آیینه دار فضائل و زیبایی‌های ملتی است که هزاران سال است پناه خود را در خانواده و ارزش‌های بنیادین آن یافته است. 

زنان و مادران سنگ زیرین این آسیاب کهن در کشاکش افراط‌ها و تفریط‌های قدیم و جدید بوده اند و عمری است که زنان ایران، دلاورانه، فریاد عزت و حیا سرداده اند و مردان این سرزمین هم، با غیرت و همت و جان خویش آن را پاس داشته اند.

وقار و خویشتن داری، ممزوج در هویت ملی و پوشش و حجاب، رمز سبک زندگی متعالی ما بوده است. 

برای تکریم و ترسیم این فرهنگ متعالی، جایزه بزرگ گوهرشاد به سینمای محجوب ایران در جشن فجر ۱۴۰۱؛ به خاطر تصویر کم نظیر از زن قهرمان ایرانی که با انتخاب خویش، مقاومت فرهنگی و پیشرفت ایرانی اسلامی ما را به رخ مدعیان بی هنر می‌کشد، تعلق می‌گیرد به خانم لیلا عاج به خاطر اثر تحسین بر انگیز سرهنگ ثریا.

گام تان استوار و سعی تان مشکور باد که زن، زندگی و آزادی را یک جا، با قهرمانانی مردمی و معمولی مانند ثریا به پرده سینمای ملی آوردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار