نظارت شبانه‌روزی ۱۰۰ محیط‌بان بر مناطق حفاظت‌شده چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ محیط‌بان به صورت شبانه‌روزی در مناطق تحت پوشش محیط زیست مشغول گشت و کنترل هستند تا از بروز هرگونه آسیب ناشی از بارندگی جلوگیری شود.

سعید یوسف‌پور گفت: بارش سنگین برف در چهارمحال و بختیاری باعث ایجاد محدودیت در مناطق حفاظت‌شده استان شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۱۰۰ محیط‌بان به صورت شبانه‌روزی در مناطق تحت پوشش محیط زیست مشغول گشت و کنترل هستند تا از بروز هرگونه آسیبی جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه تلفات غیرمعمول در مناطق حفاظت‌شده مشاهده نشده است، افزود: باید منتظر پایان بارش‌ها باشیم تا بتوانیم علوفه‌رسانی به این مناطق را انجام دهیم.

یوسف‌پور اظهار داشت: پس از بارش برف گذشته، با انجام عملیات هلی‌برد ۲ تن علوفه در سطح هر دو منطقه تنگ صیاد و شیدا توزیع شد تا فشار گرسنگی بر حیات وحش کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از تنگ صیاد قدمتی ۵۰ ساله دارد و غالب حیات وحش این منطقه، قوچ، میش، کل و بز است که در صورت بی‌توجهی به رساندن مواد غذایی به این حیوانات ممکن بود این مناطق حفاظت‌شده با بحران روبرو شوند.

یوسف‌پور اظهار داشت: منطقه حفاظت‌شده شیدا نیز از مناطقی است که هم به لحاظ پوشش گیاهی و هم تنوع زیستی بسیار غنی است و در این منطقه گونه‌هایی، چون قوچ، میش، کل و بز وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.