ضرورت همت مسئولان ملی برای تقویت امکانات و تجهیزات در چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان ملی برای تقویت امکانات و تجهیزات استان به‌ویژه در حوزه ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی باید همت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست بررسی مشکلات ناشی از بارش سنگین برف اخیر در چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: همچنان جاده برخی روستا‌های استان و کوهرنگ بسته است و مردم منطقه به امکانات اولیه دسترسی ندارند.

وی با اشاره به احتمال وقوع بحران در هر شرایطی، افزود: آمادگی همیشگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی ضروری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: تجهیز مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ به امکانات و ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی در اولویت کاری مسوولان ملی قرار گیرد.

شهباز اکبری فرماندار کوهرنگ گفت: در سامانه بارشی اخیر جاده ۱۱۰ روستای این شهرستان با ۲۰ هزار نفر جمعیت بسته شد که راه ارتباطی ۶۰ روستا تاکنون بازگشایی شده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: در روز‌های اخیر برق ۴۰ روستا و آب ۳۵ روستای دیگر در شهرستان کوهرنگ قطع و وسایل برقی و گازسوز مردم خراب شد که این مشکل با تلاش نیرو‌های امدادی رفع شده است.

اکبری با اشاره به تخریب تعدادی از خانه‌های شهری و روستایی شهرستان کوهرنگ به‌علت حجم بالای بارش‌ها، اضافه کرد: میزان خسارت‌های ناشی از فعالیت سامانه بارشی اخیر در این شهرستان در حال ارزیابی است و به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: اختصاص تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی به کوهرنگ متناسب با شرایط اقلیمی این شهرستان ضروری است.

عزیز موسایی فرمانده سپاه شهرستان کوهرنگ تصریح کرد: در مدت فعالیت سامانه بارشی جدید در این شهرستان ۲۰ گروه جهادی برای کمک به حادثه‌دیدگاه اعزام شدند و آمادگی اعزام ۲۰ گروه دیگر هم وجود دارد.

تاکید کروی اظهار داشت: از روز پنجشنبه برف‌روبی پشت‌بام‌های خانه‌ها و مساجد شهرستان کوهرنگ با اولویت منزل محرومان و افراد مسن آغاز شده است.

وی یادآور شد: نیرو‌های جهادی برای فعالیت در شهرستان کوهرنگ هم‌اکنون با کمبود بیل، پارو و خودرو مواجه هستند.

بیژن طاهری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کوهرنگ گفت: هم‌اکنون ۹ گروه امدادی به‌طور شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی به گرفتاران در برف فعالیت دارند.

وی افزود: در فعالیت سامانه بارشی اخیر شهرستان کوهرنگ تلفات جانی، حادثه جانی و مصدومیت گزارش نشد.

طاهری اضافه کرد: نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان کوهرنگ در این مدت ۱۵ بیمار را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند.

امان‌الله امینی رئیس شرکت گاز شهرستان کوهرنگ گفت: هم‌اکنون تمامی علمک‌ها و ریگلاتور‌های گازرسانی خانه‌های چلگرد مرکز این شهرستان در برف مدفون شده است.

وی تاکید کرد: در این راستا ۱۰ گروه در قالب ۵۰ نفر برای رفع مشکلات گازرسانی شهرستان کوهرنگ فعال شده‌اند.

آقای صفری رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان کوهرنگ گفت: در مدت فعالیت سامانه بارشی اخیر در این شهرستان ۳۵ مورد قطعی برق رخ داد.

وی افزود: این مشکلات هم‌اکنون رفع شده است و مشکل قطعی برق در شهرستان کوهرنگ وجود ندارد.

حمید حسین‌پور مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ گفت: مشکل تغذیه و نان در این شهرستان وجود ندارد و توزیع ۵۰۰ تن ذخیره آرد انجام شده است.

وی اضافه کرد: امروز هشت هزار و ۵۰۰ قرص نان از شهرکرد برای توزیع در شهرستان کوهرنگ ارسال شد و در اختیار مردم مناطق درگیر برف قرار گرفت.

فرزاد پرویزی شهردار چلگرد تصریح کرد: این شهرداری با کمبود جدی ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات به‌ویژه در مواقع برف‌روبی مواجه است.

وی افزود: هم‌اکنون رینگ اصلی دور شهر چلگرد بازگشایی شده است، اما سایر خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر در محاصره برف قرار دارد.

پرویزی اضافه کرد: شهرداری چلگرد امدادرسانی به ۶۰ خانه دچار آب‌گرفتگی امدادرسانی کرد، اما به‌علت تجهیز نبودن به لجن‌کش و پمپ تخلیه آب هنوز آب موجود در این خانه‌ها تخلیه نشده است.

وی ادامه داد: امکان تخریب برخی خانه‌های چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ به‌علت حجم بالای بارش‌ها و انباشت برف سنگین وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.