مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی گفت: واحد شماره ۲ بخاری این نیروگاه پس از انجام تعمیرات اساسی بدست متخصصان داخلی با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات به مدار تولید و شبکه سراسری بازگشت.

ابوالفضل موتاب‌ها مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی گفت: واحد شماره ۲ بخاری این نیروگاه به منظور انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید برق خارج شده و در دست تعمیرات قرار گرفته بود، پس از حدود ۱۰۰ روز و با انجام فعالیت‌های مختلف تعمیراتی، به شبکه سراسری تولید برق پیوست.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی در تشریح فرآیند تعمیرات واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۲، اظهار کرد: تعمیرات اساسی این واحد در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، از سوی متخصصان نیروگاه به انجام رسید که در حوزه مکانیک، تعمیرات اساسی توربین، ژنراتور و سیستم تحریک، تعمیرات اساسی سیستم هیدرولیک، تعمیرات اساسی انواع والو‌های اصلی، رفع نشتی از والوها، تعمیر اساسی بویلر فید پمپ و تعویض لوله‌های فاینال رهیت بویلر بخشی از فعالیت‌هایی بود که در این حوزه انجام گرفت.

موتاب‌ها اظهار کرد: در امور‌های الکتریک و ابزار دقیق هم متخصصان این حوزه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای به منظور آمادگی این واحد انجام دادند که بازدید از ترانسفورماتورها، تعمیر الکتروموتور‌های ۶/۶ کیلوولت و ۴۰۰ ولت، بازدید و تست انواع کارت‌های ابزاردقیقی، بازدید و سرویس کاری انواع بریکرها، مونتاژ و دمونتاژ تجهیزات ابزاردقیقی از اقدامات انجام شده در این حوزه بود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی یادآور شد: چندی پیش نیز واحد بخاری شماره سه نیروگاه به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات پس از تعمیرات دوره‌ای به مدار بازگشت و به شبکه سراسری متصل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار