مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان امروز در قزوین گفت: پالایشگاه محصولات زایمانی تا شش ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

دکتر مرتضی ضرابی مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان امروز در قزوین گفت: ۵ جز زایمانی شامل خون بند ناف، بافت بند ناف، پرده‌های جنینی، مایع دور جنین و جفت دور ریخته می‌شوند که می‌توان ۲۰ محصول تولید و در پزشکی استفاده کرد.

دکترضرابی با اشاره به جمع آوری سلول‌های بنیادی از منابع مختلف گفت: مهمترین منبع سلول بنیادی خون بند ناف است که این بافت مملو از سلول‌های بنیادی است.

وی به درمان انواع بیماری‌ها توسط بند خون ناف اشاره کرد و اظهار داشت:درمان بیماری‌های بد خیم، بیماری‌های منشاء خونی بیماری تالاسمی، سرطان خون، کم خونی مادرزادی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی توسط این بافت قابل انجام خواهد بود.

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در ادامه گفت: تنها در ۲ درصد از زایمان‌ها بند ناف نگهداری میشود که با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جامعه می‌توان این آمار را تا ۵ درصد افزایش داد.

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان همچنین با بیان اینکه درمان ۸۰ بیماری با استفاده از خون بند ناف امکان پذیر است اضافه کرد: از این رو اهمیت توجه به این مسئله که این ضایعه زباله نیست دوچندان شده است.

دکتر ضرابی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۸۵ هزار نمونه خون بند ناف در کشور ذخیره و نگهداری می‌شود اظهار داشت:ایران بعد از چین دومین کشور در منطقه است که موفق به ذخیره سازی خون بند ناف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار