عباس سلطانیان گفت: طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی به عنوان یک برنامه نوین و منسجم یکی از بهترین الگوهای تحقق کیفیتبخشی در سطح آموزش و پرورش کشور است؛ البته بی شک تحقق برنامههای کیفیتبخشی بدون مشارکت فراگیر مدیران به عنوان راهبران تحولی محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به علت موفقیت مدیران آموزش و پرورش در اجرای برنامههای کیفیتبخشی، بیان کرد: داشتن باور و بصیرت به برنامههای کیفیتبخشی ارتقای صلاحیتهای حرفهای ذینفعان طرح کیفیتبخشی و ایجاد بسترها و زمینههای لازم برای اجرای برنامههای کیفیتبخشی از جمله معیارهای لازم برای موفقیت در اجرای برنامههای کیفیتبخشی است.
مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان این که امسال مهمترین سال برای انجام هدایت تحصیلی است، عنوان کرد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی توانست بار دیگر هویت را به نهاد مدرسه بازگرداند. بر این اساس ۶۰ درصد از نمره کل فرد در دورن کلاس و بر اساس ارزشیابیهای معلم مشخص میشود. بدین ترتیب در سه سال به صورت فرآیندی تصمیمگیری در ارتباط آینده تحصیلات دانشگاهی فرد صورت خواهد گرفت.