قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: ضروری است ارتباط نظام‌مندی بین سیستم اداری استان‌ها و نخبگان استانی مقیم پایتخت برقرار شود.

ناصر باقری مقدم گفت: طرح‌هایی در بنیاد ملی نخبگان اجرا شده و بنیاد این آمادگی را دارد که با همکاری سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها به خصوص استانداری اصفهان، آن‌ها را اجرایی کند. علاوه بر آن، بنیاد نخبگان استان اصفهان نیز طرح‌ها و ایده‌های بسیار خوبی را در دست اجرا دارد و با همکاری استانداری می‌توان اثرگذاری بالاتری در حوزه نخبگانی داشته باشد.

باقری مقدم با بیان این که صرف اطلاع از جمعیت نخبگانی کشور و پراکندگی آنان و همچنین حوزه اثرگذاریشان، نقش بسزایی در زمینه سازی برای اثرگذاری نخبگانی دارد، ادامه داد: تراکم نخبگانی در تهران بالاست و لازم است نخبگان، احساس مسئولیت بیشتری در قبال محل تولد و زادگاه خود کنند که این امر تا حد زیادی با ایجاد ارتباط هدفمند میان ایشان و مسئولان استانی صورت خواهد گرفت.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این که استان اصفهان مراکز و واحد‌های تولیدی توسعه یافته‌ای دارد و به همین دلیل بخش قابل توجهی از نخبگان استان در بوم اقلیم خود مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ضروری است ارتباط نظام‌مندی بین سیستم اداری استان‌ها و نخبگان استانی مقیم پایتخت برقرار شود که این امر را می‌توان در قالب تفاهم نامه‌های همکاری بر مبنای نیاز‌های بومی هر استان اجرایی و محقق کرد. در این بخش، بنیاد ملی نخبگان آمادگی دارد متناسب با نیاز‌های هر منطقه و همچنین ظرفیت‌های نخبگانی زمینه را برای تعامل و هم‌افزایی با استان‌ها فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار