سفر نخست وزیر اسپانیا به اوکراین برای حمایت از این کشور

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا همزمان با سالگرد جنگ اوکراین به کی یف سفر و با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد.

فردا نخستین سالگرد آغاز جنگ اوکراین است و کشور‌های غربی طی روز‌های اخیر سفر‌های خود به این کشور را به منظور اعلام حمایت از کی یف افزایش داده اند. در کنار موج گسترده حمایت از اوکراین، آمریکا و متحدانش خود را آماده اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه می‌کنند. در ادامه سفر مقامات عالی رتبه کشور‌های غربی به کی یف، نخست وزیر اسپانیا نیز وارد این کشور شد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز (پنجشنبه) برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در شب سالگرد آغاز جنگ این کشور وارد کی یف شد.

وی در بدو ورود به کی یف از سوی معاون وزیر خارجه اوکراین مورد استقبال قرار گرفت. این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که روز گذشته وزیر دفاع اسپانیا در سخنرانی خود در پارلمان این کشور از ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه خبر داد.

زلنسکی و سانچز پس از دیدار، در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند. زلنسکی در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای دوست ما با سفر به اوکراین حجم ویرانی های ناشی از تهاجم روسیه را به چشم دیدند. ما خواستار مجازات مسکو به عنوان تجاوزگر براساس منشور سازمان ملل متحد و استقرار صلح هستیم. 

اسپانیا که در سال ۱۹۸۲ و در زمان جنگ سرد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ملحق شد، اکنون در راستای همکاری با این نهاد نظامی از گسترش کمک‌های تسلیحاتی خود به کی یف خبر داده است. مادرید در نظر دارد کمک‌های مالی و تسلیحاتی جدیدی را به کی یف ارائه کند.

طی روز‌های اخیر مقامات عالی رتبه جهانی شامل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا؛ و جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا به کی یف سفر کرده و بر ادامه حمایت‌های تسلیحاتی و مالی از دولت زلنسکی تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار