مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اختلافات زیادی میان طالبان‌ وجود دارد که با استفاده از آن می‌شود بر آنان فشار وارد کرد.

جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک‌ نشست خبری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت رهبری طالبان به‌شدت بر این عقیده است که دختران حق ندارند به‌عنوان انسان زندگی کنند و آموزش ببینند در حالی که برخی دیگر از مقام‌های این گروه مخالف دیدگاه ملا هبت‌الله هستند.

بورل افزود باید از شکاف به‌وجود آمده میان طالبان استفاده و‌ بر آنان فشار وارد شود. او همچنان بر ارتباط با جامعه مدنی و حمایت از مردم افغانستان،  تأکید کرده است.

این مقام اتحادیه اروپا اعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر طالبان را طوری که به مردم آسیب نرسد، موازنه دشوار و ظریف همانند مسلح کردن اوکراین و عدم جنگ‌طلبی خواند.

وی گفت نگرانی من در مورد اعمال فشار سیاسی و اقتصادی این است که چه کسی متأثر می‌شود؛ زیرا اگر فردا از طریق سازمان‌های غیردولتی که مایحتاج اولیه را تأمین می‌کنند، تمام کمک‌های مالی به افغانستان را لغو کنیم، نمی‌خواهم مردم افغانستان دوبار تنبیه شوند. بنابراین ما باید [طالبان] را مجازات کنیم و سعی کنیم مردم مجازات نشوند. و این موازنه دشوار و ظریف است.

طالبان تاکنون در مورد این اظهارات جوزف بورل واکنش نشان نداده‌اند‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار