مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مجوز ساخت سه شهرک مسکونی جدید در این استان از وزارتخانه مربوطه صادر شد و باید زمین مورد نظر با همکاری سایر دستگاه‌ها تامین شود

قاسم قاسمی گفت : این شهرک‌های جدید در شهر‌های بجنورد، شیروان و راز و جرگلان ساخته می‌شود و گامی برای حل مشکل مسکن جوانان خواهد بود.

قاسمی گفت : این شهرک‌ها در خارج از محدوده شهر‌ها ایجاد می‌شود و برای ساخت هر شهرک دست کم ۶۰ هکتار زمین مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : این شهرک‌ها با هدف پاسخ به نیاز مسکن قشر جوان و جمعیت سرریز به شهر‌ها ایجاد می‌شود و در کنار طرح نهضت ملی مسکن کمک بزرگی به خانه دار شدن شهروندان است.

اوگفت : برای نخستین بار است که در خراسان شمالی شهرک و یا شهر جدید مصوب وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : در نشست با شرکت عمران شهر‌های جدید با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا مطالعات لازم در این زمینه انجام و مشاور ذیصلاح تا پایان سال انتخاب شود.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی در افق سال ۱۴۰۵، این استان ۱۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی کمبود دارد که با احتساب نرخ واحد‌های فرسوده و ناپایدار و ازدواج، شرایط حاد و بحرانی نیز خواهد شد.

تاکنون پروانه ساختمانی برای هزار و ۱۸۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن گرفته شده است و در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر که ۷۵۸ واحد در حال پیگیری است، پروانه ساختمانی برای ۱۳۷ واحد گرفته شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها سکونت دارند.

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.