نخبگان کشور برای حل مشکلات به میدان می آیند

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: نخبگان کشور برای حل مشکلات به میدان می آیند.

ابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست بنیاد نخبگان استان با اشاره به اجرای طرح "هسته‌های حل مسئه اعضای هیئت علمی " با عنوان طرح شهید بهشتی گفت: در این طرح‌ها اساتید خبره و نخبگان در قالب تیم‌های پژوهشی مسائل و مشکلات و ظرفیت‌ها را شناسایی و به مدیران استانی راهکار پیشنهاد می‌دهند.
وی تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در استانداری‌ها را از دیگر برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان دانست و گفت: این هیئت‌ها به عنوان بازوی مشورتی برای استانداران و مدیران خواهند بود.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور اشتغال نخبگان در دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و جذب به عنوان هیئت علمی را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برای حمایت از نخبگان دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و استاندار هم با اشاره به جنگ ترکیبی و تمام عیار دشمن برای توقف مسیر رو رشد کشور گفت: در چنین شرایطی و با وجود تحریم‌های بی شمار دشمنان، با دست توانمند نخبگان و دانشمندان، ایران اسلامی به دستاورد‌های بی شماری در حوزه‌های مختلف در جهان دست یافته است.

طالبی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار، نیروی انسانی توانمند و دانشمندان و علما خراسان جنوبی گفت: با وجود چنین استعدادهایی، متاسفانه در گذشته در حوزه بنیاد نخبگان توجه آنچنانی به استان نشده است گفت: انتظار داریم بنیاد نخبگان از این پس در حوزه‌های مختلف از جمله اعتبارات به خراسان جنوبی کمک کند.

در این مراسم که با حضور پروفسور بلالی مود برگزار شد، شاهرضایی مدیر کل تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان کشور از نگارش زندگی نامه روایی و داستانی پروفسور بلالی مود پدر علم سم شناسایی ایران خبر داد که تا اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.

در این مراسم ایزدخواه به عنوان سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات احمدی زاده قدردانی شد.

ایزدخواه سرپرست بنیاد نخبگان استان هم با اشاره به اینکه خراسان جنوبی میراث دار علم و فرهنگ و ادب است، گفت:نخبگان سرمایه‌های کشورند و امروز وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید برای توسعه کشور بیش از گذشته از آن‌ها استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار