نوری گفت: راه‌اندازی سکوی استعدادیابی برای تمام دانش‌آموزان ضروری است و باید نسل جوان به سمت فعالیت‌ مورد علاقه خود هدایت شوند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر به یزد در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزان با بیان اینکه بخشی از حوزه‌های اقتصادی دارای بهره وری منفی است، افزود: دانش بنیان کردن حوزه‌های مختلف اقتصادی مانع بهره وری منفی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر اتفاقات نوآوری و ابتکارات در آموزش و پرورش پیش بینی نشود، در بزرگسالی هیچ کس نمی تواند خلاقیت داشته باشد، مگر استثنائات که آن هم کم است، ادامه داد: دانش آموزان بعد از استعدادیابی باید به سمت فعالیت‌های مورد علاقه خود هدایت و در این مسیر تقویت شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانش آموزان ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، خاطرنشان کرد: ایران در پنج المپیاد علمی برتر جهان دارای رتبه چهارم بین المللی است و دانش آموزان ایرانی در آخرین المپیاد جهانی توانستند ۲۰ مدال طلا را به خود اختصاص دهند.

همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش ابرکوه برای نوسازی شش مدرسه فرسوده این شهرستان با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان یزد، خیران ومراکز صنعتی بحث و تصمیم گیری شد.

همچنین تجهیز مدارسی که کمبودهایی دارند هم در دستور کار قرار گرفت و در ادامه وزیر آموزش و پرورش پای صحبت‌های معلمان خرید خدمات نشست و داشتن تجربه را در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش عامل مهمی دانست.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در دیدار با دانش آموزان ابرکوهی، برای رفع کمبودهای مدارس آنان قول‌هایی مساعدی داد.

وزیر آموزش و پرورش امروز در بدو ورود به شهرستان ابرکوه به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردو سپس در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در کنار سرو ۴ هزار ساله ابرکوه حضور یافت.

نوری در ادامه این سفر در شهرستان تفت و سپس در شهرستان یزد حاضر و در چندین برنامه فرهنگی و آموزشی و علمی شرکت کرد.

چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزان یزد با مشارکت ۱۰ هزار دانش آموز با هدف افزایش بهره‌وری در گرو دانش بنیان کردن تمام فعالیت تولیدی و اشتغال آفرینی برگزار شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
شما نخبگان را می سوزانید و گوشه نشین می نمایید و یک عده انسان ریاکار و حسود را به جامعه تزریق کردید به کجا چنین شتابان؟
آخرین اخبار