مدیر عامل شرکت فناورکشاورزی در یزد گفت: تولید نهال‌های سالم، شناسنامه دار و بومی سازی نهال‌های زیتون متناسب با شرایط کویری و گرمسیری از عمده فعالیت‌های شرکت دانش بنیان کشاورزی دراستان یزد است.

عباسیان، مدیر عامل شرکت فناور اظهار داشت: این کارخانه از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۹۷ به دلیل مشکلات از چرخه تولید خارج شد.

او افزود: با همت نهضت احیای واحد‌های اقتصادی چرخ تولید این شرکت دوباره به حرکت درآمد و این شرکت در زمینه تولید نهال‌های سالم، شناسنامه دار و بومی سازی نهال‌های زیتون و سایر نهال‌ها متناسب با شرایط کویری و گرمسیری فعالیت خود را ادامه داد.

مدیر عامل شرکت فناورکشاورزی هدف از تاسیس این شرکت را راهبرد بذر تا غذا عنوان کرد و افزود: تاکنون ۷۵ درصد این مسیر محقق شده است.

عباسیان ادامه داد: این شرکت با اتکاء به دانش کشاورزی، توانسته ۶۵ درصد کاهش منابع آبی و افزایش ۶ برابری محصولات تولیدی را در برنامه زمانبندی و اجرا داشته باشد.

او ظرفیت تولید روغن زیتون در این شرکت دانش بنیان را سالانه ۲ هزار تن و ظرفیت تولید زیتون شور را هزار تن عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کشاورزی با اشاره به این که ضایعات و کنجاله زیتون این شرکت نیز به صورت خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در این شرکت با پژوهش و تحقیق ۲۰ محصول را شناسایی کرده و در بخش روغن ها، بخش کنسرو‌ها و ضایعات زیتون به عنوان سه ایده محوری فعالیت‌های چشمگیری را شاهد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار