توزیع سالیانه ۱۵ هزار نهال در فارسان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از جایگاه توزیع نهال در شهرستان فارسان بازدید کرد.

سیروس بیک بکان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در حاشیه بازدید از جایگاه توزیع نهال در شهرستان فارسان اظهار داشت: به اندازه نیاز استان انواع نهال‌های استاندارد و اصلاح شده نهال‌های درختان میوه از جمله بادام، گردو، سیب، گلابی، به و گیلاس، آلبالو، زردآلو، هلو و شلیل و ... از سوی نهالستان‌های معتبر و مجاز استان تولید و تحویل شرکت‌های توزیع کننده شهرستان‌ها شده است.

وی افزود: متقاضیان نهال برای تهیه نهال‌های مطمئن و دارای گواهی سلامت باید از مراکز مجاز توزیع نهال که زیر نظر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت دارند اقدام نمایند.


بیشتر بخوانید


بیک بکان اضافه کرد: متقاضیان قبل از تهیه نهال حتما برای احداث باغ و کاشت نهال از کارشناسان جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی دولتی و غیر دولتی مشاوره و راهنمایی لازم را اخذ نمایند.

شیرزاد کرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان هم اظهار داشت: با توجه به اینکه باغداری یک سرمایه گذاری بلند مدت می‌باشد لذا در احداث باغ حتما باید برنامه ریزی دقیق انجام و تمام مراحل کاشت نهال را بصورت صحیح و کارشناسی شده انجام داد

وی یادآور شد: در شهرستان فارسان در حال حاضر یک جایگاه توزیع نهال زیر نظر این مدیریت در حال فعالیت می‌باشد و از باغداران این شهرستان درخواست کرد حتما نهال مورد نیاز خود را از نهالستان‌ها یا جایگاه توزیع نهال دارای مجوز گواهی سلامت از جهاد کشاورزی‌ها تهیه نمایند همچنین بر انتخاب نهال بر اساس اقلیم و ارقام سازگاربا منطقه و دیر گل جهت جلوگیری از خسارت‌های سرمازدگی سالیانه تاکید نمود.

لازم به ذکر است: در شهرستان فارسان سالیانه نزدیک ۱۵ هزار انواع نهال متفاوت از نوع مثمر با نظارت جهاد کشاورزی این شهرستان توزیع می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.