پکن خواستار آغاز گفتگو‌های صلح میان مسکو و کی‌یف به منظور پایان مخاصمه میان دو طرف شد.

با آنکه بیش از یک سال از جنگ اوکراین می‌گذرد، اما چین برخلاف مواضع آمریکا و متحدانش اقدام به محکوم کردن روسیه نکرده و بر ادامه روابط تجاری خود با مسکو تاکید ورزیده است. با این حال، پکن می‌گوید از حفظ صلح و ثبات در شرق اروپا حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کین گانگ، دیپلمات ارشد چینی از تشدید تنش‌ها در پی جنگ اوکراین ابراز نگرانی کرده و ابراز امیدواری کرد مسکو و کی‌یف گفتگو‌های صلح را به منظور پایان تخاصم میان دو طرف آغاز کنند.

کین گانگ در گفتگوی تلفنی با دمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد: پکن امیدوار است تمامی طرف‌های درگیر در جنگ آرامش خود را حفظ کرده و بر اساس عقلانیت و خویشتن داری اقدام به آغاز مذاکرات صلح در اسرع وقت بکنند.

این دیپلمات ارشد چینی ابراز امیدواری کرد مسکو و کی‌یف علی رغم تمامی مشکلات و چالش‌های موجود هرگز در‌های دیپلماسی را به روی خود نبندند.

کولبا نیز در صفحه شخصی خود در توییتر درباره این تماس تلفنی نوشت: دو طرف در طول گفتگو بر اهمیت اصل حفظ تمامیت ارضی تاکید داشتیم. اهمیت صلحی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای پایان مخاصمه بر آن تاکید دارد بر همگان روشن است.

چین همزمان با سالگرد جنگ اوکراین از طرح ۱۲ ماده‌ای خود به منظور پایان بخشیدن به این جنگ و آغاز گفتگو‌های صلح رونمایی کرد. با این حال، کشور‌های غربی با رد این طرح خواستار عقب نشینی کامل روسیه از سرزمین‌های شرقی اوکراین شدند.

کی‌یف تاکید دارد هرگونه مذاکره با روسیه باید شامل عقب نشینی کامل نیرو‌های این کشور به مرز‌های سال ۱۹۹۱ و زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باشد. این در حالی است که روسیه بر ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه و مناطق لوهانسک و دونتسک به خاک خود پافشاری می‌کند.

برچسب ها: چین ، روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
شرق گدا ها قربان چین بشن
Iran (Islamic Republic of)
مملی
۱۰:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
بمیری نوکر کدخدا خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
مراودہ با ھمسایہ کہ ھزارن سال مثل خودت تمدن دارہ و ھیچ وقت تنشی ایجاد نکردہ و بدعھدی نیستن شرف دارہ بہ دزدھای سرگردنہ کہ ۱۰۰ چپاولت کردن و زبان انسانیت رو حالیشون نیست
(( توازن روابط بہ نفع کشور و ما ھمیشہ استقلال داشتیم و بہ ھیچ طرفی باج ندادیم نہ غرب نہ شرق این تو مخت فرو کن کہ باز اراجیف نبافی ))
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
تو هم پیشمرگ بایدن بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
خواسته روسیه هرگز تحقق نخواهد یافت و ادامه جنگ کاملا معلوم است و اوکراین میتواند پیروز شود غرب به مصلحت بداند همان اندازه اوکراین میتواند به خواسته ش برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
اونی کہ از این جنگ نفع برد امریکا بود
اکراین پشیزی برای طرفھای غربی ارزش ندارہ
غرب بہ فکر سود خودشہ
این اکراینیھا متوجہ شدن تو ھم متوجہ شو
آخرین اخبار