مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان از خریداری ۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برای به روزرسانی مراکز آموزشی این اداره کل خبر داد.

وهب مختاران  گفت:  این تجهیزات در چند مرحله بین هفت مرکز آموزشی توزیع می‌شود.

او اظهار داشت: آخرین مدل ماشین‌های اتومات خارجی، گیربکس هایما، دنا و اف سون، توربو، کولر، رادیاتور، آبگرمکن دیواری، پکیج، چرخ خیاطی، کولر گازی ایستاده، ۳۰ رایانه، دریل شارژی، فرز نجاری، اره نجاری، لوازم جوشکاری، تراشکاری، کارگاه CNC، دستگاه تراش و لوازم مصرفی کارگاه‌های لوازم خانگی از تجهیزات خریداری شده برای این مراکز است.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه سفر رییس جمهور به استان همدان (مرداد ماه امسال) برای فنی و حرفه‌ای به ویژه تجهیز و به روزرسانی کارگاه‌های این مجموعه آورده‌های بسیار خوبی داشت افزود: بیش از ۱۰ سال بود که کارگاه‌های استان تجهیز نشده بود و هم اکنون قسمت اول این تجهیزات به استان به رسیده و در حال توزیع است.

مختاران تصریح کرد: تجهیز و تقویت کارگاه‌های آموزشی استان نقش بی بدیلی در شناسایی و معرفی نخبگان دارد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند گره‌های اشتغال را باز و در حوزه صنعت کارآفرینی گره گشایی کند.

او اضافه کرد: این اعتبارات برای تجهیز و به روز رسانی کارگاه‌ها و تجهیزات، تعمیر تجهیزات مستعمل و مستهلک در نظر گرفته شد که این رقم باید در طی سه سال جذب و هزینه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به فنی و حرفه‌ای همدان نشان از توجه ویژه رییس جمهور به موضوع مهارت افزایی دارد.

مختاران تاکید کرد: همه تجهیزات مورد نیاز بر اساس نیاز آموزش‌های مهارتی، مطابق با رشته‌های جدید و با آینده پژوهی خریداری شده تا در آینده هم بتوان از این تجهیزات کارگاهی به نحو مطلوب بهره گرفت.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط هستند.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه‌ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می‌دهند.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.