صندوق کمک‌های قطر برای آموزش از امضای تفاهمنامه ارایه آموزش به ۳۰ هزار دانش آموز افغانستانی دختر و پسر با وزارت معارف طالبان خبر داد.

صندوق کمک‌های قطر برای آموزش از امضای تفاهمنامه ارایه آموزش به ۳۰ هزار دختر و پسر بازمانده از مکاتب ابتدایی در افغانستان خبر داد و گفت این یادداشت تفاهم بین خلیفه الکواری، رییس اداره توسعه قطر و سید حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت معارف طالبان در دوحه امضا شد.

این سازمان هدف از این پروژه را فراهم نمودن زمینه آموزش در شماری از ولایات (افغانستان) برای ۳۰هزار کودک بازمانده از مکاتب ابتدایی که نیمی از آنها دختر هستند اعلام کرده است.

قرار است صندوق کمک‌های قطر برای آموزش کودکان ابتذایی را که در حال حاضر از آموزش بازمانده اند، از جمله کودکان دارای معلولیت را در یک دوره سه ساله تحت حمایت قرار دهد.

همچنین در این پروژه آموزش‌هایی برای معلمان مکاتب روستایی نیز فراهم می‌شود که راه را برای استخدام معلمان جدید باز می‌کند.

خلیفه الکواری، رییس ادارۀ توسعه‌ای قطر در مراسم امضای تفاهمنامه بین مقامات دولتی قطر و طالبان گفت در حال حاضر ۳.۷ میلیون کودک در افغانستان که ۶۰ درصد آنها دختر هستند از مکتب بازمانده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار