پرداخت نشدن حقوق اسفند معلمان ربطی به استان ندارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پرداخت نشدن حقوق معلمان در اسفند ربطی به استان نداشت و مشکل وزارتخانه بود.

سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پروش استان در پاسخ به نامه منتشر شده از سوی جمعی از فرهنگیان درباره واریز نشدن حقوق اسفند معلمان، اجرا نشدن رتبه بندی آنان و پاسخگو نبودن مدیرکل آموزش و پرورش در این خصوص گفت: ما پاسخگوی عملکردمان هستیم، ما در استان کارمان را انجام دادیم، برای ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر از فرهنگیان احکام رتبه بندی صادر شد، فایل فیش حقوقی برای تهران ارسال کردیم، اما به دلیل مشکلاتی که در وزارت خانه بود حقوق واریز نشد و فقط مبلغی به عنوان علی الحساب در اسفند به فرهنگیان پرداخت کردند.

او درباره پرداخت نشدن ۵ ماه از حقوق معلمان حق التدریسی هم گفت: قرار بود وزارت خانه بدهد، اما بد قولی کرد و تلاش داریم و پیگیر هستیم که تا قبل از ۱۳ فروردین حقوق این افراد پرداخت شود.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در این زمینه هم با نمایندگان استان و استاندار صحبت و از آنان خواسته شده است که این موضوع را در مجلس و هیات دولت پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه درباره معرفی دو تن از فرهنگیان به هیات تخلفات گفت: اگر کسی به مخالفت با نظام بلند شود و دیگران را به شرکت در اعتراضات تحریک کنند آیا نباید او را به هیات تخلفات معرفی کرد.

او افزود: یکی از این افراد قبل از آموزش و پرورش در دستگاه قضا پرونده داشته است و در اغتشاشات اخیر هم دیگران را تحریک می‌کرد و وقتی که رییس آموزش و پرورش منطقه وی را به هیات تخلفات معرفی کرد به صورت رییس این هیات سیلی می‌زند و فیلم این سیلی زدن هم موجود است.

سیاهکالی مرادی افزود: یکی دیگر از این افراد با دست خودش (نوشتن نامه) تقاضای بازنشستگی پیش از موعد با ۲۸ سال سابقه کرده است.

او افزود: این فرد توسط نیرو‌های امنیتی و نیروی انتظامی دستگیر شده و در هیات تخلفات هم پرونده داشته است، ما برای این فرد هیچ یک از این آرای قضایی را پرونده بازنشستگی اش لحاظ نکردیم.

مدیرکل آموزش و پروش در پایان با بیان اینکه عمده معلمان استان زحمتکش هستند، اما تعداد معدودی این هنجار‌ها را رعایت نمی‌کنند افزود: اگر ما بخواهیم خود را به اینگونه موضوعات مشغول کنیم از کار کردن برای فرهنگیان و دانش آموزان باز می‌مانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.