معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در بهار امسال، بارندگی‌هایی فراتر از معمول پیش رو داریم.

 نوید حاجی بابایی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان وضع بارش استان در ماه فروردین را معمولی پیش‌بینی و اضافه کرد: بارش‌ها در نواحی جنوب استان طی این ماه بیشتر از معمول خواهد بود و وضع بارش بهاره در استان قابل مقایسه با دو سه سال گذشته نیست.

او افزود: بهار امسال با توجه به بارش‌ها، وقوع سیلاب در استان دور از انتظار نیست و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و شکل‌گیری سیلاب‌های محلی پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: میانگین بارش در استان اصفهان از ابتدای سال زراعی کنونی (اول مهر ۱۴۰۱) تا ۱۰ فروردین امسال به ۱۹۰ میلیمتر رسید در حالی که در مدت مشابه سال زراعی گذشته این رقم ۱۲۶ میلیمتر و در بلند مدت ۱۵۴ میلیمتر بوده است.

حاجی بابایی اظهار کرد: بارش‌های امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد و در مقایسه با دوره آماری بلند مدت (۳۰ ساله) ۵۱ درصد افزایش یافته است.

او همچنین با اشاره به اینکه میانگین بارش شهر اصفهان از ابتدای سال زراعی تا ۱۰ فروردین به ۱۷۵ میلیمتر رسیده، گفت: میانگین بارندگی در این کلان‌شهر در مدت مشابه سال گذشته تا این تاریخ ۴۷ میلیمتر و در بلندمدت (۶۳ ساله) ۹۰ میلیمتر بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: تمام شهرستان‌های استان اصفهان جز کاشان، نایین، نطنز و خورو بیابانک در سال زراعی کنونی نسبت به سال گذشته و بلند مدت افزایش بارندگی را شاهد بوده‌اند.

میانگین بارندگی یک سال زراعی کامل در استان اصفهان ۱۹۷.۳۸ میلی‌متر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.