عربستان سعودی فردا جمعه میزبان نشستی برای تبادل نظر در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خواهد بود.

در انبوه تحرکات دیپلماتیک منطقه‌ای که از زمان توافق ریاض و تهران در ماه گذشته، چشم انداز سیاسی منطقه را تغییر داده است، روز جمعه، عربستان سعودی میزبان نشستی برای تبادل نظر در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خواهد بود.

نشست کشور‌های شورای همکاری در جده برگزار می‌شود و مصر، عراق و اردن نیز در آن شرکت خواهند کرد تا موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، پس از تعلیق عضویت این کشور از سال ۲۰۱۲ بررسی شود.

یک دیپلمات عرب در ریاض که نخواست نامش فاش شود، روز پنجشنبه به «فرانس پرس» گفت که هدف از این نشست، پایان دادن به اختلافات کشور‌های شورای همکاری درباره سوریه تا حد امکان است.

پیشتر وال استریت ژورنال مدعی شد که ۵ کشور عضو اتحادیه عرب با بازگشت دمشق به این اتحادیه مخالفت می‌کنند.

به گفته مقامات عربی، تلاش‌های عربستان سعودی برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب با مقاومت برخی از متحدانش مواجه شده است.

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته پس از یازده سال برای گفتگو در مورد روابط دو جانبه بین دو کشور به عربستان سعودی سفر کرد.

وزیر امور خارجه سوریه در اوایل ماه آوریل به دعوت رسمی همتای مصری خود سامح شکری به قاهره سفر کرد که در آن دو طرف پرونده‌های مشترک دو جانبه و تحولات در عرصه‌های عربی و بین المللی را بررسی کردند. این اولین بازدید از سال ۲۰۱۱ است و پس از فاجعه زلزله ۶ فوریه که کشور‌های منطقه را بر آن داشت تا مقادیری کمک به دمشق ارسال کنند. این نشان می‌دهد که روابط سوریه و اعراب در حال بهبود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار