پس از آنکه محور مقاومت درپی اتفاقات مسجد الاقصی در ماه رمضان جاری پاسخ سختی به صهیونیست داد میان اشغالگران نگرانی زیادی از نبرد بعدی حاکم است.

شای لیوی، خبرنگار نظامی وبگاه عبری زبان «ماکو» اعلام کرد اوضاع امنیتی کنونی رژیم صهیوینستی بسیار سخت و دشوار شده است.

 به گزارش خبرگزاری شهاب؛ به دنبال آنچه محور مقاومت در جریان وقایع مسجد الاقصی در ماه رمضان جاری به دست آورد، در میان اشغالگران صهیونیست نگرانی زیادی از نبرد بعدی حاکم است. رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به مسجدالاقصی، موشک‌های متعددی از غزه، لبنان و سوریه و تهدیداتی از مناطق دیگر دریافت کرد و با عملیات تیراندازی، زیر گرفتن با خودرو و حمله با سلاح سرد در کرانه باختری، قدس و مناطق داخلی اشغالی مواجه شد.

شای لیوی، خبرنگار نظامی وب سایت عبری ماکو، وضع امنیتی را که رژیم صهیونیستی در مرحله کنونی در آن به سر می‌برد بسیار دشوار توصیف کرد و این در شرایطی است که از چند جبهه موشک به سمت این رژیم شلیک شد و پاسخ بعدی این رژیم تا حدودی ضعیف بود و با حجم انتظارات و تعداد تهدید‌های مقامات سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم همخوانی نداشت.

وی با بیان اینکه آنچه در مسجد الاقصی رخ داد و اتفاقات پس از آن حاکی از آن است که تشدید تنش‌های بعدی تنها با شلیک موشک از غزه پایان نمی‌یابد، گفت: ما با یک نبرد چند جبهه‌ای روبرو خواهیم بود. 

لیوی افزود: «محور مقاومت» توانست ائتلافی را علیه اسرائیل تشکیل دهد که بسیاری از تحلیلگران و تعدادی از مقامات نظامی و سیاسی به آن اذعان دارند. 

وی اضافه کرد: متأسفانه دشمن از کنترل قدرت ما آگاه است و یک دهه است که فاقد راهبرد اقدام مشخص بوده ایم، از سوی دیگر، دشمن براساس یک راهبرد سیستماتیک و بلندمدت عمل می‌کند که اسرائیل را ملزم می‌کند تا با دیدی دقیق به واقعیت نگاه کند و متوجه شود که واقعیت تغییر کرده است.

وی با این مقدمه نتیجه گرفت که حماس جبهه دومی را باز می‌کند و شلیک موشک از لبنان، که محیطی نسبتا دارای مصونیت و مستحکم است و پاسخ دادن به آن برای صهیونیست‌ها از ترس جنگ با حزب الله، دشوار است. 

لیوی در رابطه با عملیات آغاز شده از شهر‌های کرانه باختری اظهار داشت که رژیم صهیونیستی آن طور که لازم بود برای این سناریو آماده نشد. زیرا خود را در مفاهیم قدیمی اسیر کرد و درگیر معضل انرژی هسته‌ای ایران شد.

آنچه لیوی به آن اشاره کرد با سخنان عیران عتصیون، معاون سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، زمانی که وی از فقدان راهبردی اقدام این رژیم و اینکه اکنون صهیونیست‌ها سیاست خاموش کردن آتش را در پیش گرفته است، سخن گفت همخوانی دارد.

در مقابل محور مقاومت راهبرد بلند مدتی دارد که بر اساس آن عمل می‌کند. لیوی در مورد ادعای ارتش اشغالگر مبنی بر آمادگی برای اقدام در چند جبهه گفت که هیچ ارتشی در جهان از جمله ارتش رژیم صهیونیستی ترجیح نمی‌دهد همزمان در چند جبهه بجنگد و همین امر او را بر آن داشت تا سیاست جدایی بین میدان‌های نبرد را در پیش بگیرد.

وی مدعی شد: ارتش اسرائیل در سال‌های گذشته در سیاست جدایی بین میدان‌های نبرد به ویژه سیاست جدایی غزه و کرانه باختری که به اسرائیل کمک کرد از ورود به نبرد در چند جبهه جلوگیری کند، موفق بوده است. اما عملیات گارد دیوار (نبرد شمشیر قدس) مظهر واقعیت پایان این سیاست است و این مسئله غیرقابل بازگشت است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار