وزیر خارجه آلمان: چین با نفوذ خود جنگ اوکراین را متوقف کند

وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای چینی خود گفت پکن باید از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند تا جنگ اوکراین متوقف شود.

 آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان درکنفرانس خبری مشترکی که با همتای چینی او برگزار می‌شد از پکن درخواست کرد تا از روسیه بخواهد که جنگ را متوقف کند. وی تاکید کرد هیچ کشوری به اندازه چین بر روسیه نفوذ ندارد و چین باید از نفوذ خود برای پایان دادن به جنگ استفاده کند.

به گزارش الجزیره،  وزیر خارجه آلمان همچنین در خصوص بحران تایوان گفت که اروپا تغییر یکجانبه در وضعیت تایوان را نمی‌پذیرد و هرگونه تشدید نظامی در تایوان یک سناریوی فاجعه‌بار برای جهان است.

در مقابل، شین گانگ، وزیر امور خارجه چین در این نشست در خصوص جنگ اوکراین اعلام کرد که پکن مایل است به تلاش برای برقراری صلح ادامه دهد و امیدوار است که همه طرف‌های درگیر در جنگ آرام بمانند و با یکدیگر همکاری کنند. وی تاکید کرد نقش چین در جنگ اوکراین به «ترویج گفتگوها» خلاصه خواهد شد و پکن «هیزم به آتش جنگ نخواهد ریخت». 

وی همچنین تاکید کرد پکن مایل به همکاری با آلمان در زمینه‌های اقتصادی و تجاری است و این دو کشور شریک هستند، نه دشمن. وزیر خارجه چین می‌گوید متوقف کردن همکاری‌های اقتصادی و تجاری عادی، نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت.

گانگ همچنین در صحبت‌های خود به مسئله تایوان اشاره کرد و گفت: «اگر کشور‌ها می‌خواهند به اصل چین واحد احترام بگذارند، اقدام مناسب این است که قاطعانه با استقلال تایوان مخالفت کنند».

وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه سفر خود به چین را در راستای احیای مجدد سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال پکن آغاز کرد. بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا امیدوارند که برلین از این فرصت برای تعیین خط مشی اتحادیه اروپا در قبال چین استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amirmohammd
۱۱:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
شما آلمانی ها دهان گشاد تان ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیوم U-238.03
۰۰:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
تانک های آلمانی در اکراین باید تمام دول شرق را مجهز کنند. شرق برای انبارهای تسلیحات خود نیاز به کپی برداری از تانک های آلمانی و انگلیسی و امریکایی و فرانسوی دارد. کلا جنگ در اکراین نمایشگاه تسلیحات پیشرفته اتمی و غیر اتمی است و شرق از این موقعیت مفت و مجانی که در اختیارش قرار گرفته به این سادگی ها نمی گذرد. ما دول شرقی این جنگ در اکراین را و ارسال تسلیحات از جانب غرب و اروپا را دروازه ورود به تسلیحات و زرادخانه های فوق پیشرفته می بینیم و از آن ها برای خودمان نقشه برداری ها می کنیم برای روز مبادا. لازم می شود. چون جنگ افزارهای جالبی به اکراین رسیده و ما شکار می کنیم آن ها را. چطور شما داشته باشید ولی نا نداشته باشیم؟ هرگز. حیرت انگیز و شادی آفرین است این ایام برای جهان شرق. ضمن این که الحاق اکراین به روسیه پیروزی بزرگ جهان شرق بر جهان غرب است. فنلاند هم لقمه چرب و نرمیست.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
اکراین الحاق به روسیه بشود کار تمام است. بالاخره روزی جنگ تمام میشود ولی این قواره ی اکراین تمام بشه چشم. نگران نباشید. دو تا همسایه گاهی با هم اختلاف پیدا میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
اونوقت شما حرامیان اروپایی چه غلطی بکنید ؟
آخرین اخبار