نخستین همایش ملی نخود ایران سوم خردادماه سال جاری با حضور کارشناسان و صاحب نظرانی از سراسر کشور به میزبانی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

رضا حق‌پرست دبیر علمی اولین همایش نخود کشور گفت : این همایش با همکاری معاونت سرارود موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، دانشگاه رازی، اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری و سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

رضا حق‌پرست افزود: محور‌های این همایش در زمینه «به نژادی و بیوتکنولوژی نخود»، «به زراعی نخود (اکولوژی، فیزیولوژی، تغذیه گیاهی و آبیاری)»، «اهمیت نخود در کشاورزی حفاظتی»، «حاصلخیزی خاک و بیولوژی خاک، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز نخود»، «شیمی، ترکیبات و اهمیت تغذیه‌ای نخود برای سلامت و حفظ محیط زیست»، «کنترل و گواهی بذر»، «صنعت و اقتصاد بذر نخود»، «مکانیزاسیون در زراعت نخود»، «صنایع غذایی و فرآوری نخود» و «بازرگانی و اقتصاد نخود» است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ مقاله برای شرکت در این همایش دریافت شده است اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را تا دهم اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۴۷۳۳۴۱۲-۰۸۳ تماس حاصل کنند.

 حق پرست یادآور شد: مهلت ارسال مقالات تمدید نمی‌گردد و به مقالاتی که پس از ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه همایش ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی افزود: طی توافق صورت گرفته با مسوولان مجله علمی- پژوهشی "زراعت دیم ایران" تعدادی از مقالات برتر پذیرفته شده در این همایش پس از تکمیل شدن توسط نویسندگان آن در شماره ویژه آن مجله نیز منتشر خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.