شهروندان عراقی در مخالفت با سفر وزیر خارجه اوکراین به خاک عراق، با در دست گرفتن بنرهایی، زلنسکی را «دست نشانده آمریکا» دانستند.

گروهی از شهروندان عراقی امروز (دوشنبه) در حالی که بنر‌هایی در دست داشتند، در بغداد به تظاهرات علیه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پرداختند.

به گزارش آر تی، تصاویر اعترضات مردم عراق که در جریان سفر دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین به بغداد گرفته شده، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در دست مردم معترض بنرهایی بود که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «مرگ بر ناتو، زلنسکی عروسک آمریکاست.»

این اولین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین است که کولبا به عراق سفر می‌کند. گفته می‌شود وی به دنبال حمایت دیپلماتیک در غرب آسیا است. 

کولبا در دیدار با فواد حسین، وزیر خارجه عراق گفت: «از هر تلاشی برای بازگرداندن صلح به اوکراین استقبال می‌کنیم. یک سنگ بنای کلیدی وجود دارد و آن هم تمامیت ارضی اوکراین است». از سوی دیگر، فواد حسین خواستار آتش بس در اوکراین شده و می‌گوید این همان پیامی است که به سرگئی لاوروف، همتای روس خود داده است.

گفتنی است چند دور مذاکرات بین مسکو و کی‌یف برای آتش بس، تا کنون بی‌نتیجه بوده است. کی‌یف می‌گوید روسیه باید تمامی نیرو‌های خود را از خاک اوکراین خارج کند؛ در مقابل مسکو هم می‌گوید اوکراین باید الحاق سرزمین‌های جدید به خاک روسیه را بپذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار