مجموع بارش‌های ثبت شده سال زراعی جدید در مازندران ۲۸۹ میلی متر بوده که ۳۰ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرددر هفت ماهه منتهی به فروردین امسال ۲۸۹ میلی متر باران بارید که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت ۳۶ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه که ۴۱۱ میلی متر بوده، حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

 بر اساس این گزارش میانگین بارش فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در مازندران ۹ /۵۱ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت ۲ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه پارسال که ۲۰ میلی متر بوده، حدود ۱۵۹ درصد افزایش داشته است.

دمای هوای مازندران در فروردین ماه نیز ۱ /۱۱ درجه سلسیوس بوده که نسبت به پارسال نیم درجه افزایش داشته است.

کاهش بارش ها و افزایش دمای هوا، مازندران را با خطر کم‌آبی مواجه کرده است ،  بر اساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای مازندران رواناب‌های ۷ رودخانه مهم استان بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب است درحالی که این میزان باید بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون متر مکعب باشد و ظرفیت ذخیره سد‌های استان ۳۴۷ میلیون مترمکعب است که اکنون ۱۴۷ میلیون متر مکعب آب گیری شده اند.

هواشناسی مازندران در خصوص پیش بینی بارش‌ها و دمای هوای مازندران در سه ماه آینده نیز اعلام کرد میانگین بارش‌ها از اردیبهشت تا نیمه مرداد امسال در محدوده نرمال و میانگین دما از اردیبهشت تا نیمه خرداد در محدوده نرمال، از نیمه خرداد تا نیمه مرداد در نیمه شرقی استان در محدوده نرمال و در نیمه غربی استان تا ۱ درجه بیشتر از نرمال پیشبینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.