سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این استان به عنوان قطب پیوند شمال کشور به بخش مجزای پیوند عضو نیاز دارد.

محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست شورای عالی پیوند این دانشگاه با بیان اینکه گیلان قطب پیوند شمال کشور است، گفت: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی منظم و ساماندهی تمامی امکانات، پیشرفت‌های قابل قبولی را در حوزه پیوند استان به دست آوریم.

او از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت پرورش اساتید نخبه پیوند اعضا خبر داد و بر اهمیت ترغیب جراحان و اورولوژیست‌های جوان به حضور در دوره‌های پیوند تأکید کرد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بخشی از نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز جهت پیوند عضو در استان حضور دارند و بخشی دیگر نیز نیازمند مهارت آموزشی و کسب تخصص هستند.

دکتر آشوبی با اشاره به نیاز ضروری شورای پیوند به فضای فیزیکی جدید گفت: ساخت بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت و تأمین منابع مالی ساخت آن یکی از اولویت‌های مورد بحث و پیگیری در نظام سلامت استان گیلان است.

او افزود: علاوه بر تأمین بخش پیوند در بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی رشت، مجمع خیرین سلامت نیز برای احداث و راه‌اندازی بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رشت نیز اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چندین مورد پیوند عضو در گیلان طی سال گذشته، تصریح کرد: باید منابع تخصیص یافته به پیوند اعضا در راستای تأمین فضای فیزیکی و تجهیز آن اختصاص پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.