رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بزرگترین سردخانه ۲۰ هزار تُنی در کشور برای صنایع دارویی و کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

پرویز  فتاح  رئیس بنیاد مستضعفان با تشریح جزئیاتی از روند احداث این سردخانه ۲۰ هزار تُنی اظهار کرد: شهر صنعتی کاوه بزرگترین شهر صنعتی کشور است و درحال حاضر بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی  مستقر هستند و طی چند سال گذشته نیز بخشی از شهر ها به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد که امکان صادرات را به واحدهای صنعتی  می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲ سال پیش با توجه به نیز اعلام شده  مبنی بر وجود یک سردخانه مدرن، بنیاد مستضعفان طراحی فنی و مهندسی احداث سردخانه‌ای مدرن را در دستور کار خود قرار داد و با سرمایه‌گذاری بنیاد، امروز این سردخانه مدرن با ظرفیت ۲۰ هزار تن طی کمتر از ۲ سال ساخته و به‌بهره‌برداری رسید.

فتاح با بیان اینکه ارزش روز سرمایه‌گذاری بنیاد برای احداث این سردخانه ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است گفت: این سردخانه با الگوگیری از به‌روزترین سردخانه‌های دنیا و با تکنولوژی روز جهان ساخته شده و نیاز صنعتی را برای ذخیره‌سازی و نگهداری انواع محصولات دارویی، پروتئینی و میوه‌جات فراهم می‌کند.  این سردخانه به صورت ۲ مداره برای نگهداری انواع مواد در دمای زیر صفر و بالای صفر درجه طراحی و ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان از اضافه شدن ۲ شهرستان کمیجان و میلاجرد به مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد خبر داد و گفت:  بناست بنیاد مستضعفان ۱۰ هزار بسته معیشتی را به تمام خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد  اهدا کند.

فتاح اضافه کرد: علاوه بر این، بنیاد مستضعفان احداث ۵ زمین چمن مصنوعی و تامین هزینه خرید ۲ دستگاه آمبولانس  را متقبل شد.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان از دستور خود به شهر صنعتی کاوه برای توسعه حمایت‌های این شهر صنعتی از مناطق حاشیه‌ای آن و محرومین این منطقه در قالب اجرای مسئولیت‌ اجتماعی این شهر صنعتی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لقمان امیری
۰۹:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
پیمانکار واس تخلیه وبارگیری سردخانه
آخرین اخبار