تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر

در مراسمی بمناسبت هفته کارگر از نخبگان، کارگران، ورزشکاران و کارآفرینان برتر استان در فرهنگ سرای الغدیر تبریزتجلیل شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تک تک عزیزان ما در حوزه تولید خدمت می‌کنند وباعث حرکت چرخه تولید می‌شوند، به فرمایش امام راحل، جامعه مرهون تلاش‌های کارگر بوده و رشد و پیشرفت جامعه در سایه کارگران است.

تراب محمدی با تاکید بر اینکه هم کارگر و هم کارفرما در جهت پیشرفت و توسعه کشور نقش موثر دارد گفت: بخش عمده صنایع و تولید استان توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، به لطف خدا زمینه سرمایه گذاری در استان فراهم است چرا که یکی از استان‌های پایدار از جهت تامین امنیت در بخش سرمایه گذاری است.

او  اظهار داشت: دولت مکلف است نیاز‌های بخش تولید را فراهم کند و در استان نیز اکثر این موضوعات تامین شده وامید است شهر صنعتی بعثت نیز راه اندازی شود، همچنین حوزه کارگری ما در جهت پیشرفت و توسعه کشور درصف اول است و دشمن نیز با جنگ ترکیبی مقابل ملت ما ایستاده، اما ملت ما همواره در سایه بصیرت و آگاهی خود دشمنان را مایوس کردند.

حسین فتحی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: کار مایه فخر و افتخار است، دست کارگر جایگاه بوسه پیامبر است و کسانی که شبانه روز تلاش می‌کنند تا چرخ صنعت کشور حرکت دایمی داشته باشد در خط مقدم جهادهستند.

او  با بیان اینکه در سال رشد تولید و مهار تورم قرار داریم که از منویات مقام معظم رهبری است و این شعار با توجه وحمایت از کارگر انجام شدنی است افزود: کارگران شریف‌ترین قشر جامعه هستند، اگر ستون فقرات جامعه که همانکارگران هستند ضربه بییند کشور ضربه می‌بیند پس می‌توان گفت قطعا تضعیف کارگر موجبات تضعیف جامعهاست.

فتحی خاطر نشان کرد: در جهت امنیت شغلی کارگران اقدامات قانونی انجام گرفته و امید است قرارداد‌های موقت ساماندهی شوند و ماده ۷ قانون کار اصلاح شود.

پرنیان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گفت: هفته کارگر هفته کارگران زحمتکش و پرتلاش است کسانی که باتلاش خود روزی پاک برای خانواده خود فراهم می‌کنند

او افزود: پنجاه درصدظرفیت تولید کفش کشور در تبریز وجود دارد، بزرگترین کارخانجات چرم کشور در تبریز است واین برای ما بسیار حائز اهمیت است، بزرگترین مرغداری و بزرگترین گلخانه کشور در استان ماست، لذا می‌توان گفت مبنای صنعت استان کارگر است.

کریم صادقزاده دبیر اجرایی خانه کارگر استان گفت: خوشبختانه حدود ۵۰۰ هزار کارگر دارای بیمه در صنعت استان در حال فعالیت هستند تا چرخ صنعت استان از حرکتنایستد. با تعاملی که بین کارگران و دولت و کارفرما وجود دارد امید است رونق بیش از پیش صنعت استان را شاهدباشیم.

برچسب ها: کارگران ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.