صدور کارت ملی هوشمند برای ۹۷ درصد مردم استان اردبیل

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: تاکنون ۹۷ درصد از جمعیت واجد شرایط این استان، کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

وحید خلوصی با اشاره به این که یک میلیون و ۳۴ هزار نفر بالای ۱۵ سال در استان اقدام به دریافت کارت ملی کرده‌اند ، گفت: تعدادی کارت ملی در دفاتر پیشخوان آماده تحویل است و لازم است افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان کارت ملی خود را دریافت کنند.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۶۴ دفتر پیشخوان در استان به منظور دسترسی آسان به مردم ارائه خدمات می‌کنند یم گوید: ارائه خدمات به موقع و کاهش زمان حضور مردم در ادارات و دفاتر پیشخوان از برنامه‌های مدنظر ثبت احوال است و در حال حاضر شناسنامه در کمتر از ۴۸ ساعت و بصورت روزانه صادر می‌شود.

به گفته او، تنظیم و صدور اسناد هویتی افراد از حساس‌ترین مراحلی است که باید با دقت و ریزبینی خاصی انجام شود و هم‌اکنون این امر به صورت دقیق توسط کارشناسان این استان در حال انجام است به طوری‌که برای رفاه حال شهروندان در بیمارستان‌ها و آرامستان اردبیل نمایندگی ثبت احوال فعال است.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اردبیل همچنین به کاهش یک درصدی میزان طلاق و کاهش ۱۰ درصدی ازدواج در استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال میزان تولد در استان پنج درصد و میزان فوت نیز ۲۰ درصد کاهش یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.