بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات شهرداری‌ها جذب شد/ ضرورت گسترش تولید در روستا‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات و ماشین آلات شهرداری‌های استان جذب شده است.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در همایش نکوداشت شورا‌های اسلامی استان که با حضور استاندار و مدیرکل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت: بیش از ۶۰ درصد اعتبارات شهرداری‌های استان پارسال با کمک دولت تأمین شد که گامی مهمی در جهت توسعه شهری است.

او افزود: توجه دولت به تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری‌ها نیز منجر به جذب ۱۰۵ میلیارد تومان برای استان شده است.

عباس زاده گفت: ۲ هزار و ۸۳۲ نفر در خراسان جنوبی از نخبگان محلی که بیشترین شناخت را از هر منطقه دارند در قالب اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا به تدوین فهرست نظام مسائل استان کمک کرده و اموری که باید اجرا شود را تصویب می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از پارسال تاکنون به پشتوانه نظر، تصویب و نظارت شورا‌های اسلامی شهر حداقل سه هزار میلیارد تومان هزینه شده یا در حال هزینه است.


بیشتر بخوانید


به گفته او؛ پارسال شورا‌های اسلامی استان هزار و ۱۱۶ جلسه با ۲ هزار و ۶۲۱ مصوبه داشتند که نشان از فعالیت و قانونمداری شورا‌ها دارد و عملکرد قابل قبولی محسوب می‌شود.

عباس زاده عنوان کرد: رقم بودجه شهرداری‌های استان امسال نسبت به پارسال بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

معاون استاندار گفت: ایران توانسته نظام شورایی در همه امور را به طور گسترده به دنیا معرفی کند که از پایین‌ترین تا عالی‌ترین سطوح دیده می‌شود و منجر به حل مشکلات مردم، افزایش اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی شده است.

او با بیان اینکه مردمی‌سازی دولت یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم است، عنوان کرد: بر خلاف گذشته، رفع نیاز‌های عمومی مردم اساس کار دولت است. 

فعالیت شوراها به سمت رسیدن بی دریغ منافع به مردم حرکت کند

صمیمی مدیرکل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزارت کشور نیز در این جلسه گفت: دولت به شدت تلاش می‌کند به لحاظ کمی و کیفی به جامعه شورایی توجه شود و رئیس جمهور در این هفته علی رغم دیدار خارجی در همایش ملی روز شورا‌ها حضور یافت.

او افزود: رئیس جمهور تاکنون سه جلسه با جامعه شورایی داشته که نشان دهنده نگاه شخص وی و دولت به شورا‌های اسلامی شهر و روستا است.

صمیمی با اشاره به اینکه ۲۴ سال از فعالیت شورا‌ها در کشور می‌گذرد، ادامه داد: جامعه شورایی حلقه اتصال مردم با حاکمیت است و باید اموری را انجام دهد که منافع آن بی دریغ به مردم برسد.

مدیرکل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت: جامعه شورایی مشکلاتی دارد، اما اعضای شورا‌ها باید با تشخیص درست و به هنگام، اولویت‌های ملی و منطقه‌ای را برای توسعه تنظیم کنند.

او با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در جمع اعضای شورا‌های اسلامی تصریح کرد: اقتصاد روستا و ثروت‌آفرینی مهمترین بخش این سخنان بود و باید روستا‌ها در زمینه تولید ارتقا پیدا کنند.

صمیمی بر رفع اختلاف درون شورا‌ها تأکید کرد و گفت: اختلاف داخل شورا‌ها خوب نیست و باعث مشکلات عدیده می‌شود که ناشی از اختلافات فرهنگی و اجتماعی است، استفاده از تجارب گذشته نیز به اجرای امور کمک می‌کند که باید مورد توجه اعضای شورا‌ها قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزارت کشور اظهار کرد: هنوز کارت شناسایی شورا‌ها در برخی استان‌ها صادر نشده که ناشی از معذوریت قانونی است و تلاش می‌کنیم این مسئله حل شود.

به گفته او؛ برخی مشکلات بین بخش دولتی و شورا‌ها ناشی از مسائل حقوقی و قانونی است، ۶ دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا سپری شده، اما هنوز قانون شورا‌ها نیاز به اصلاح دارد که باید در این زمینه کمک کرد.

صمیمی با تأکید بر لزوم توجه به آموزش شورا‌ها اظهار کرد: باید این موضوع به مطالبه از سوی شورا‌ها تبدیل شود و دولت نیز برای آن تدبیر کند.

برچسب ها: ماشین آلات ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار