پرداخت وام قرض‌الحسنه به ۲ میلیون ایرانی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: صندوق امداد ولایت به بیش از ۲ میلیون ایرانی نیازمند وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

سید مرتضی بختیاری امروز در همایش «قرض نیکو» در جمع فعالان قرض‌الحسنه اردبیل گفت: قرض نیکو دادن در قرآن کریم و احکام الهی در کنار سایر عبادت‌ها ذکر شده و بر اهمیت و جایگاه فاخر آن به صراحت تاکید شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) می گوید: کمیته امداد از سال ۹۵ و به دنبال تأیید اساسنامه این نهاد انقلابی از مقام معظم رهبری اجازه تأسیس این صندوق را گرفت تا بعد از پیگیری‌های مختلف و صدور مجوز بانک مرکزی و اساسنامه صندوق، فعالیت صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» را در کشور شاهد باشیم.

او ماهیت این صندوق را صد درصد قرض‌الحسنه اعلام کرد و گفت: این صندوق به هیچ وجه به پرسنل خود ریالی تسهیلات پرداخت نمی‌کند و با اعتمادی که عموم مردم به این صندوق کردند، در حال حاضر بیش از هشت میلیون نفر عضو صندوق را شاهد هستیم.

بختیاری می گوید: آثار و برکات این صندوق در سال‌های اخیر مشخص شده به طوری که در مجموع ۲ میلیون نفر نیازمند از تسهیلات صد درصد قرض‌الحسنه این صندوق استفاده کردند.

او پرداختی صندوق را برای این ۲ میلیون نفر، ۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در زمینه مسکن ۱۶۱ هزار نفر از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شدند که مبلغ پرداختی نیز یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بختیاری در ادامه می گوید: در حوزه اشتغال ۱۹۵ هزار نفر وام اشتغال دریافت کردند که ارزش ریالی این تسهیلات سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بالاترین پرداختی تسهیلات را در حوزه کمک‌های حمایتی یادآور شد و گفت: یک میلیون و ۶۱۸ هزار نفر نیز در این حوزه از صندوق وام قرض‌الحسنه گرفتند که ارزش آن ۱۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است.

او در ادامه سخنان می گوید: معوقات این صندوق در حال حاضر به کمتر از ۱.۵ درصد رسیده و امسال تلاشمان بر این است تا این میزان را به کمتر از یک درصد برسانیم.

بختیاری گفت: پارسال نیز در حوزه مسکن برای ۳۱ هزار نفر وام مسکن قرض‌الحسنه به مبلغ ۵۳۲ میلیارد تومان از طریق صندوق پرداخت شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.