فرماندار زاهدان گفت: ۱۲ تن تخم مرغ روزانه در زاهدان توزیع می شود.

 فرماندار زاهدان در بازدید از مجموعه تولید تخم مرغ در کوله سنگی زاهدان با اعلام این خبر گفت: با همت تولیدکنندگان و رفع موانع تولید به ۳۶ تن در روز خواهد رسید.

نخعی بیان کرد: در چارچوب اجرای سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری، در راستای حمایت از رشد تولید، طبق برنامه هفتگی سه شنبه‌ها رفع موانع تولید، در مراکز تولیدی که به حمایت نیاز دارند به همراه اعضا کارگروه از مجموعه تولید تخم مرغ بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: در راستای محدود کردن واردات به استان و ورود به چرخه صادرات محصول به استان‌ها و کشور‌های همجوار سیاست‌ها و برنامه‌های جدی حمایتی در بحث چرخه مرغ و تخم‌مرغ تدوین و مورد حمایت قرار گرفته که در دست اقدام است، همچنین مجموعه‌های جدیدی در این حوزه به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ابراز امیدواری کرد:رشد مجموعه و زنجیره تولید، اعم از جوجه یک روزه و مرغ گوشتی به زودی با رسیدن به نتیجه مطلوب، استان را تبدیل به یکی از قطب‌های این صنعت خواهد کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان در این بازدید گفت: در استان ۵ واحد تولیدی مرغ تخم گذاربا ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه فعال است.

حسینی همچنین افزود با بهره برداری از واحد تولیدی تخم مرغ در اواخر سال ۱۴۰۱ ظرفیت تولید تخم مرغ استان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰ درصد افزوده شد.

وی گفت:هم اکنون نیاز استان به تخم مرغ سالانه ۳۵ هزار تن است که تنها ۲۰ درصد مصرف استان در داخل تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار