رشد بیش از ۱۰۰ درصدی صدور پروانه اشتغال صنایع دستی در قزوین

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: صدور پروانه اشتغال انفرادی برای هنرمندان صنایع دستی قزوین پارسال بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافت.

سید میثم حصاری  معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: هزار و ۷۴۶ فقره پروانه اشتغال انفرادی و کارگاهی طی یکسال گذشته در حوزه صنایع دستی استان صادر شد که از این تعداد هزار و ۳۸۲ مورد به پروانه اشتغال انفرادی هنرمندان اختصاص داشت.

این مسوول ادامه داد: این در حالی است که آمار مجوز‌های پروانه انفرادی صادر شده در سال ۱۴۰۰ در قزوین، ۵۶۲ مجوز بود.

وی اظهار کرد: ۳۳۶ مورد کارت شناسایی هنرمندان هنر‌های نیز در این مدت از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین صادر شد.

این مسوول گفت: در این مدت ۲۲ پروانه کارگاهی و همچنین چهار فقره جواز تاسیس کارگاه‌های صنایع دستی در قزوین برای متقاضیان صادر شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار کرد: ارایه تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان صنایع دستی موجب شده تا درخواست‌ها برای دریافت پروانه اشتغال افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت صنایع دستی قزوین را از با استفاده از اعتبارات سفر رئیس جمهور دنبال می‌کنیم، یادآور شد: راه اندازی مرکز خلاق قفل سازی و گیوه بافی تاکستان، تجهیز و راه اندازی کارگاه‌های گلیم و رنگرزی پشم و صنایع دستی روستای اندج الموت، ایجاد بازارچه صنایع دستی پل معلق آوج و تقویت صنایع دستی بویین زهرا از مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین در حوزه صنایع دستی است که پیگیری عملیاتی کردن آن‌ها هستیم.

استان قزوین دارای بیش از ۹ هزار نفر هنرمند صنایع دستی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار