کاهش نسبی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد اندکی کاهش بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل انتشار داده‌های آماری پایین‌تر از برآورد سازمان بین‌المللی انرژی درباره اقتصاد آمریکا، شاهد کاهش اندکی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۱۵ سنت کاهش، به ۷۵ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱۳ سنت کاهش، ۷۰ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

داده‌های آماری درباره اقتصاد چین نشان می‌دهد پکن به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان در ماه مِه ۱۱ میلیون بشکه نفت (نسبت به ۱۰ میلیون ۶۷۰ هزار بشکه نفت در روز در ماه آوریل) وارد می‌کند. 

انتظار می‌رود مصرف پالایشگاه‌های چین به دلیل نزدیک به فصل تابستان و آغاز مسافرت‌ها و مصرف داخلی بنزین، در ماه ژوئن ۱.۵ درصد رشد را نشان دهد. 

آژانس بین‌المللی انرژی نیز پیش‌بینی خود را برای تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و اعلام کرد جهان در سال ۲۰۲۳ روزانه ۱۰۲ میلیون بشکه نفت مصرف می‌کند. بهبود شرایط اقتصادی چین پس از لغو محدودیت‌های همه‌گیری کرونا مناسب بوده و تقاضا در ماه مارس در این کشور به ۱۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. 

در سوی دیگر وزارت انرژی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد به منظور پُر کردن ذخایر استراتژیک نفت خام خود پس از کاهش جهانی بهای طلای سیاه، ۳ میلیون بشکه نفت برای تحویل در ماه اوت خریداری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار