مرکز درمان ناباروری سطح دو (روش IUI) شهرستان طبس امروز راه اندازی شد.

قدوسی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همزمان با آخرین روز از هفته ملی جمعیت مرکز درمان ناباروری طبس از طریق درمان دارویی از اواخر سال گذشته در این شهرستان فعال بوده و امروز این مرکز با روش درمانی به طریق IUI به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

او با اشاره به اینکه مساحت این مرکز ۲۰۰ متر مربع و در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس راه اندازی شده است افزود: تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار برای این مرکز اختصاص یافته که تجهیزاتی همچون سانتریفیوژ، اسپرموگرام، میکروسکوپ و تخت‌های IUI و تجهیزات اداری خریداری شده است.

قدوسی بیان کرد: این مرکز با موافقت و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با هدف درمان ناباروری زوج‌های دوستدار فرزند و در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت و با ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان ساخته و آغاز بکار کرده است. 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از سال گذشته که درمان دارویی در این مرکز آغاز شده تاکنون ۶۵ پرونده تشکیل و ۲۰ مورد به مرکز درمان ناباروری سطح سه بیرجند ارجاع داده شده گفت: ۴ مورد هم بارداری مثبت در این مدت صورت گرفته و قرار است در هفته پیش رو مرکز درمان ناباروری سطح دو شهرستان فردوس هم افتتاح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.