اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیش از ۴۰۰ زوج نابارور استان در مرکز رویش از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت : مرکز ناباروری رویش در شهرستان بیرجند و  دو مرکز ناباروری در شهرستان طبس و فردوس فعال است که در شهرستان قاین هم  این مرکز در حال راه اندازی است.

او افزود:در سال گذشته بیش از ۴۰۰ زوج نابارور استان در مرکز رویش بیرجند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند که بیش از ۲ میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

 مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت : سقف هزینه‌ای برای خدمت در هر سال مبلغ ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و مادران تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند از این خدمت استفاده کنند و همچنین تا ۲ بار سونوگرافی که برای تکامل رشد جنین باشد رایگان است. 

 اربابی بیان کرد: خدمات ناباروری شامل ناباروری اولیه و هم ناباروری ثانویه می‌شود و هیچ محدودیت در پوشش بیمه‌ای سلامت وجود ندارند و مجاز است که هر خدمت تا ۳ بار در سال صورت بگیرد.

 مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت:مادران باردار در اولویت و فرزند از بدو تولد تا ۵ سالگی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

 اربابی افزود: در بحث خدمات زوج‌های بارور همه هزینه‌های دارویی که در خصوص این موضوع باشد به غیر از دارو‌های خارجی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مدیر کل بیمه سلامت افزود:  هزینه زایمان طبیعی به صورت ۱۰۰ درصد هزینه و سزارین تا ۹۰ درصد در بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی پرداخت می‌شود.

 او بیان کرد : هر فردی که دارای کد ملی ایرانی باشد می‌تواند تحت پوشش سلامت قرار بگیرند و از خدمات بیمه‌ای سلامت استفاده کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.